ابولحسنی گفت:
صنعت چاپ مظلوم واقع شده


تشکیل کار گروهی برای باز سازی و نوسازی بدنه صنعت چاپ از اهالی و کارشناسان این حوزه ضرورری است که باید به زودی اجرایی شود .

 

به گزارش اخبار چاپ ، احمد ابولحسنی نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران در همایش برسی تهدید ها و فرصت های چاپ و نشر کشور برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی  گفت :تشکیل کار گروهی برای باز سازی و نوسازی بدنه صنعت چاپ از اهالی و کارشناسان این حوزه ضرورری است که باید به زودی اجرایی شود .

 

احمد ابولحسنی صنعت چاپ را دارای جایگاهی تعیین کننده در سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی دانست و این صنعت را به عنوان یک صنعت استراتژیک که توسعه آن با سرمایه گذاری امکان پذیر می باشد .

 

وی در ادامه گفت : گردش مالی این صنعت به طور متوسط حدود 850 میلیارد دلار است که طبق آمار گردش آن از درامد نفت در تجارت جانی بالاتر است ،اما با این وجود این صنعت در کشور جایگاه ویژه ای ندارد .

 

ابولحسنی گفت :نگاهی به آمار نشان می دهد که صنعت چاپ کشور در وضعیت نگران کننده ای قرار گرفته که نباید تنها نگاهمان را به دفتر امور چاپ بیندازیم ،حتی جایگاه معاونت در وزارت ارشاد نیز برای این حوزه کم است ،بنده اعتقاد دارم که این صنعت مهم مظلوم واقع شده که باید در قالب سازمان فعالیت کند .

 

وی همچنین گفت :با توجه به سند چشم انداز این عدد غیر قابل توجیه است و با این بودجه های پایین نمی توان مشکلات آن را حل کرد .

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۳ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ سوم ارديبهشتکلیدها : احمد ابولحسنی اتحادیه لیتوگرافان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: