حجت الاسلام آقا تهرانی اظهار کرد:
چاپ و نشر پشتوانه فرهنگی لازم را ندارند.


دولت و مجلس با اندیشیدن تدابیری برای ارزانی کاغذ می‌توانند مشکل کاغذ را در کشور حل کنند. چرا که برخلاف سینما، چاپ و نشر پشتوانه فرهنگی لازم را ندارند.

 

به گزارش اخبار چاپ ، حجت‌الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی تهدیدها و فرصتهای صنعت چاپ و نشر ، اظهار داشت: حوزه صنعت چاپ یکی از حوزه‌های مقدس به شمار می‌رود .

 

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی هم به بخش سخت‌افزاری و هم به بخش نرم‌افزاری توجه و دقت بسیار شده است تا بتوانیم برای صنعت چاپ و نشر کشور کارهایی انجام دهیم.

 

حجت‌الاسلام آقاتهرانی ادامه داد: در بخشی از صندوق توسعه؛ 10 هزار میلیارد ریال بودجه برای حوزه چاپ و حدود 400 هزار میلیارد تومان بودجه برای حوزه نشر در نظر گرفته شده است که اگر 400 هزار میلیارد هم از بخش خصوصی وارد این حوزه شود، در جمع 800 هزار میلیارد خواهد شد، که برای پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه شده است.

 

وی در ادامه به بحث کاغذ اشاره کردند که دولت باید فکری جدی در این حوزه بکند چرا که این کارها جزء کارهای استراتژیک در این حوزه می باشد و این مهم مورد غفلت واقع شده است،

 

آقا تهرانی بیان کرد:‌ دولت و مجلس با اندیشیدن تدابیری برای ارزانی کاغذ می‌توانند مشکل کاغذ را در کشور حل کنند. چرا که برخلاف سینما، چاپ و نشر پشتوانه فرهنگی لازم را ندارند.

 

وی در پایان عنوان کرد:‌ دولت و مجلس با حمایت از صنعت چاپ و نشر کشور می‌توانند به این حوزه کمک شایانی کنند چرا که چاپ و نشر کشور در دنیا نشان‌دهنده رشد علمی ما است و درست نیست که امت پیامبر (ص) در رده‌های پایین این حوزه قرار گیرند.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۳ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ سوم ارديبهشتکلیدها : حجت الاسلام آقا تهرانی کمسیون فرهنگی مجلس


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: