محمود آموزگار گفت :
کارگروهی با استفاده از ظرفیت اتحادیه ها و تشکل های صنفی نشر تشکیل شود


بهتر است در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروهی با استفاده از ظرفیت‌ اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی صنعت نشر تشکیل شده تا با همکاری و تبادل نظر با آنان برای رفع مشکلات و دغدغه‌های اصحاب نشر تلاش شود.

 

به گزارش اخبار چاپ محمود آموزگار، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به وظایف متعدد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف گفت: چاره‌جویی برای مشکلات و دغدغه‌های جدی صنعت نشر به همکاری و ارتباط با سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر نیازمند است و باوجود پیگیری‌های وزارت ارشاد، بسیاری از کارها به دلیل همکاری نکردن نهادهای دیگر ناتمام باقی می‌ماند.

 

نگاهی به قانون تاسیس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشانگر حجم وسیعی از وظایف پراکنده‌ای است که بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است اما در مقابل اختیارات لازم برای بسیاری از امور به آن‌ها نداده شده است.

 

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر با افزایش ملزومات و مواد اولیه حوزه نشر مانند کاغذ و مواد مورد نیاز چاپی، بسیاری تصور می کردند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگو باشد، در حالی که این موضوع از حیطه وظایف وزارت ارشاد خارج بود و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این حوزه پیشقدم می‌شد.

 

آموزگار با بیان این‌که راه‌اندازی کارگروه کاغذ در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، نشانه امید واری برای این صنعت بود ، عنوان کرد: اگر چه این تشکیل کارگروه حرکت مثبتی بود اما درباره چرایی بروز این مشکل، هیچ اقدامی انجام نشد.



آموزگار پیشنهاد کرد، بهتر است در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروهی با استفاده از ظرفیت‌ اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی صنعت نشر تشکیل شده تا با همکاری و تبادل نظر با آنان برای رفع مشکلات و دغدغه‌های اصحاب نشر تلاش شود.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۳ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: