محمد علی انصاری پور اظهار کرد
بی ثباتی و عدم استاندارد مرکب ها باعث کاهش کیفیت چاپ می شوند


محمدعلی انصاری‌پور اظهار کرد: اکنون مرکب‌های چینی با کیفیت‌های پایین وارد بازار شده‌اند و به دلیل تنوع برندها و باکیفیت نبودن آن‌ها کیفیت چاپ کتاب‌ها نیز پایین می‌آیند.

 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان با هشدار درباره ورود انواع مرکب‌های چاپ نامرغوب به بازار گفت: کاهش کیفیت چاپ کتاب‌ها و تصاویر آن‌ها اغلب به دلیل استفاده چاپخانه‌داران از مرکب نامرغوبی است که به تازگی در سطح بازار توزیع شده است.

 

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری ایبنا، محمدعلی انصاری‌پور اظهار کرد: اکنون مرکب‌های چینی با کیفیت‌های پایین وارد بازار شده‌اند و به دلیل تنوع برندها و باکیفیت نبودن آن‌ها کیفیت چاپ کتاب‌ها نیز پایین می‌آیند.

 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان افزود: بی‌ثباتی موجود در حوزه ورود انواع مواد اولیه نامرغوب به بازار موجب سردرگمی چاپخانه‌داران نیز شده است و اغلب مجبور به تهیه مواد نامرغوب می‌شوند.

 

انصاری‌پور با بیان این‌که کشورهای آلمان و فرانسه بهترین مرکب چاپی را تولید می‌کنند، گفت: به دلیل گرانی ارز و بی‌ثباتی بهای آن واردات چنین محصولاتی به کشور توجیه اقتصادی برای واردکنندگان ندارد و آن‌ها ترجیح می‌دهند مواد چینی به کشور بیاورند.

 

وی یادآور شد: اغلب محصولات چینی گواهینامه استاندارد ندارند و محصولات مختلف با کیفیت‌های نامناسب و پایین را به کشور وارد می‌کنند و چاپخانه‌داران نیز بدون توجه به عواقب و تاثیر آن بر  صنعت نشر از این مرکب‌ها استفاده می‌کنند.

 

به گفته انصاری‌پور، تا پیش از گرانی بهای ارز هر کیلو مرکب مرغوب به قیمت 140 هزار ریال بود که این بها اکنون به 280 هزار ریال رسیده است.

 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان با بیان این‌که گاهی دیده می‌شود کپی برندهای معتبر مرکب نیز به بازار راه پیدا کرده‌اند، گفت: این کپی‌ها اغلب از جنس‌های ناخالصی ساخته می‌شود که مراحل چاپ یک کتاب را دچار مشکل می‌کند و معمولا در پایان کار بین لیتوگراف، ناظر چاپ، مشتری و چاپخانه‌دار اختلاف نظر به وجود می‌آورد.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر این‌که باید برای چاپخانه‌داران فرهنگسازی شود که هر مرکبی را خریداری نکنند، باید مبادی ورود این مواد به داخل کشور نیز بررسی شوند و مسوولان از ورود کالاهای غیراستاندارد جلوگیری کنند.

 

انصاری‌پور عنوان کرد: اکنون حدود 190 چاپخانه‌ و 90 واحد لیتوگرافی در اصفهان فعالیت می‌كنند.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۷ فروردين


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: