دو کتاب جدید با موضوع چاپ در راه انتشار


دو کتاب تخصصی با نام‌های «افست رول» و «واژه‌نامه تخصصی چاپ» اردیبهشت‌ماه امسال از سوی انتشارات کساکاوش منتشر می شود

 دو کتاب تخصصی حوزه چاپ با نام‌های «افست رول» و «واژه‌نامه تخصصی چاپ» اردیبهشت‌ماه امسال از سوی انتشارات کساکاوش بر ویترین کتابفروشی‌ها می‌نشیند.

 مدیرمسوول انتشارات «کساکاوش» با اعلام این خبر به ایبنا گفت: پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد حمید زوزنی، فارغ‌التحصیل رشته چاپ در قالب کتاب با عنوان افست رول گردآوری شده است.

 سیامک دری افزود: این موسسه در تلاش است با جمع‌آوری پایان‌نامه‌های دانشجویی ارزشمند در حوزه چاپ، زمینه چاپ این آثار را فراهم کند.

 وی با اشاره به مباحث این کتاب توضیح داد: در این کتاب ساختار ماشین‌آلات چاپ رول برای استفاده دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه چاپ به صورت کامل شرح داده شده است.

 دری اظهار کرد: مشخصات فیزیکی و کارکرد ماشین‌آلات و تجهیزات افست رول که بیشتر در حوزه کتاب کاربرد دارند در این کتاب معرفی شده‌اند.

 وی همچنین درباره ویژگی‌های این کتاب توضیح داد: تاکنون کتابی با این موضوع منتشر نشده است و با توجه به این‌که ماشین‌های افست رول معمولا سفارشی ساخته می‌شوند، می‌تواند برای اعضا کاربردی باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از انتشار واژه‌نامه تخصصی چاپ خبر داد و گفت: این کتاب با همکاری دبیرخانه کنفرانس ملی مدیریت کیفیت چاپ و با هدف تجمیع و گردآوری واژه‌نامه‌ای تخصصی تدوین شده است.

 دری توضیح داد: یکی از دستاوردهای این کنفرانس تجمیع مجموعه‌ای از واژگان تخصصی چاپ توسط گروه‌ها و کارشناسان تخصصی حوزه‌‌های مختلف تهیه و در قالب یک واژه‌نامه کاربردی مدون شد.

 مدیرمسوول انتشارات کساکاوش با بیان این‌که مجموعه‌ای از لغات کاربردی و تخصصی جدید چاپ در این کتاب ارایه می‌شود گفت: اگر چه قبلا چند کتاب درباره واژه‌نامه چاپ منتشر شده بود اما این کتاب به عنوان مکمل آثار منتشر شده به شمار می‌آیند.

 وی افزود: در این کتاب مباحث متعددی درباره چاپ دیجیتیال، مدیریت رنگ، چاپ افست، فلکسو، گراور، چاپ امنیتی و صحافی ارایه شده است.

 به گفته دری، این کتاب‌ها اکنون در مرحله ویرایش فنی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود اردیبهشت‌ماه منتشر شوند.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۰ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست فروردينکلیدها : سیامک دری افست رول واژه نامه تخصصی چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: