علی اسماعیلی :
قرآن با رسم‌الخط فارسی چاپ شود


سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر چاپ قرآن با رسم‌الخط فارسی تاکید کرد

   سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر لزوم چاپ قرآن با رسم‌الخط فارسی، تصریح كرد: این موضوع از اهداف عالی نظام است كه وزارت ارشاد نیز در تشویق و ترغیب فعالان این حوزه تلاش خواهد كرد .

 علی اسماعیلی با اشاره به موضوع چاپ قرآن، اظهار كرد: سازمان دارالقرآن الكریم و مركز طبع و نشر قرآن، متولیان اصلی این طرح محسوب می‌شوند .

 وی در ادامه افزود: سازمان دارالقرآن الكریم، نهادی است كه اختیار صدور مجوز قرآن كریم كه از اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده، با دستور وزیر وقت به آن تفویض شده است .

 اسماعیلی همچنین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بسته‌های حمایتی به یاری این دو سازمان می‌پردازد، اما نباید در این باره كه باید یك مصحف شریف با رسم‌الخط مخصوص كشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، لحظه‌ای تردید كرد و همه باید تلاش كنند كه این مهم هر چه سریع‌تر به وقوع بپیوندد .

 سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه اقدامات خوبی هم در این حوزه انجام شده است، عنوان كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تسهیل این موضوع اقداماتی انجام داده كه از جمله آنها می‌توان به لحاظ بخش ترجمه‌های قرآن در جایزه كتاب سال طی دو سال اخیر و نیز بررسی تفاسیر چاپ شده در دوران پس از انقلاب و در قالب یك بخش از جایزه اشاره كرد .

 وی بر محوری بودن نقش سازمان دارالقرآن الكریم و مركز طبع و نشر برای چاپ مصحف شریف با رسم‌الخط فارسی اشاره كرد و گفت: وزارت ارشاد در راستای تشویق و ترغیب فعالان این حوزه و به منظور دست‌یابی به اهداف عالی نظام، تلاش‌هایی را در این باره انجام می‌دهد .

 

 

منتشر شده توسط ایکنا در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۸ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ هجدهم فروردينکلیدها : معاونت امور فرهنگی علی اسماعیلی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: