مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره صنعت چاپ خبر داد:
دوشنبه؛ همایش بانوان صنعت چاپ//نگاه جنسیتی نداریم


اخبار چاپ:همایش بانوان صنعت چاپ، دوشنبه نهم شهریور ماه در هتل انقلاب تهران برگزار می شود.

زهره مظهری مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره صنعت چاپ با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: این همایش با هدف شناسایی بانوان فعال در صنعت چاپ و ایجاد زمینه ای برای آشنایی این فعالان عرصه چاپ با یکدیگر و ایجاد یک «ان جی او»ی بانوان در این حوزه، برای نخستین بار برگزار می شود. این همایش می تواند در کنار شناسایی این افراد، زمینه آشنایی آنها با صنف ها و اتحادیه های این صنعت و نحوه تعامل و ارتباط با آنها را برای بانوان فعال این عرصه فراهم کند.
وی افزود: در این همایش از برگزیدگان بخش های پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی می شود. از دیگر برنامه های این همایش می توان به سخنرانی لاله افتخاری نماینده مجلس،محسن پرویز معاون فرهنگی و جلال ذکایی مدیر کل چاپ وزارت ارشاد  پیرامون نقش بانوان در صنعت چاپ اشاره کرد .
مظهری در پاسخ به این سوال که چرا در این جشنواره تفکیک جنسیتی صورت گرفته است، گفت: این تصور غالب در جامعه وجود دارد که چاپ یک صنعت مردانه است. برگزاری مستقل همایش بانوان می تواند در اصلاح این نوع نگاه موثر باشد. از سوی دیگر بانوان به دلیل ظرافت فیزیکی می توانند در کارهایی مانند صحافی بسیار متفاوت با آقایان جلوه کنند و بررسی مستقل فعالیت آنها می تواند به رشد صنعت چاپ بینجامد. ضمن اینکه نگاه جنسیتی در مراسم جشنواره صنعت چاپ وجود ندارد و در میان پیشکسوتان این صنعت که قرار است از آنها تقدیر شود، یک بانوی پیشکسوت نیز حضور دارد.
وی گفت: بانوان به خصوص در مراحل چاپ کتاب های نفیس نقش به سزایی دارند و توجه به نقش آنها در این عرصه در اولین همایش بانوان صنعت چاپ از نظر دور نمانده است.
اولین همایش بانوان صنعت چاپ از ساعت 18 تا 21 به صرف افطار در هتل انقلاب برگزار می شود .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ شنبه ۷ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ هفتم شهريورکلیدها : مظهری بانوان جشنواره


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: