درنشست با فعالان چاپ ونشر یزد مطرح شد
اسماعیلی: ارائه راهکار برای حل مشکلات چاپخانه ها با بازدیدهای مدیران


سرپرست معاونت امور فرهنگی وزیر اشاد بازدید از چاپخانه ها را با هدف شناسایی مشکلات و تنگناها و ارائه راهکارهایی برای حل این مشلات دانست.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزیر اشاد بازدید از چاپخانه ها را با هدف شناسایی مشکلات و تنگناها و ارائه راهکارهایی برای حل این مشلات دانست.
 علی اسماعیلی در بازدید از چاپخانه نگار فن  و در نشستی با فعالان چاپ و نشر یزد، هدف بازدید از چاپخانه ها را بررسی و آشنایی با مشكلات و مسایل پیش‌روی چاپخانه‌های كشور به صورت مستقیم و بدون واسطه اعلام کرد
 

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی ،اسماعیلی  در حاشیه گشایش نمایشگاه كتاب استان یزد و در بازدید از چاپخانه نگار فن گفت: قطعاً این بازدیدها می‌تواند مسایل و تنگناهای موجود صنعت چاپ كشور را به عنوان دغدغه‌های اصلی این صنعت مطرح كند تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وسایر متولیان صنعت چاپ در كشور، به ارائه راه‌كارهای مناسب برای حل این مسایل اهتمام ورزند .

استانداری ها، فروشگاههای زنجیره ای کتاب راه انداری کنند

 سرپرست معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استانداران سراسرکشور خواست تا نسبت به راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای کتاب اهتمام ورزند .

علی اسماعیلی در نشستی كه با چاپخانه داران و ناشران استان یزد داشت با بیان این مطلب افزود:راه اندازی این فروشگاههای زنجیره ای یک نیاز اساسی برای کشور محسوب می شود که باید دراولویت همه مسئولان و دلسوزان نظام قراربگیرد .

وی بااشاره به اینکه شبکه توزیع کتاب باید در کشورحرفه ای شود،گفت:بیش از 75 درصد نشر و توزیع کشور در مرکز (تهران) صورت می گیرد؛ كه درصورت حرفه ای شدن شبکه توزیع کتاب در کشور،ناشران در این راه فرهنگی قدم های استوارتری برمی دارند .

اسماعیلی با اشاره به اینكه درحال حاضر 27هزارنفر درصنعت چاپ فعالیت می نمایند؛  از برگزاری دوره های آموزشی در حوزه صنعت چاپ خبرداد و افزود: در برگزاری این دوره های آموزشی سعی می شود با حضور نیروهای متخصص و با تجربه، در راستای ارتقاء سطح علمی چاپخانه داران تلاش شود .

در این نشست چاپخانه داران و ناشران استان یزد مشکلات و پیشنهادات خود را بیان كردند .

 

 

 

منتشر شده توسط روابط عمومی معاونت امور فرهنگی در تاریخ ۱۳۹۱ يکشنبه ۶ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ ششم اسفندکلیدها : چاپخانه نگار فن علی اسماعیلی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: