مسئولان کاری کنند:
فعالان چاپ ونشر استان یزد در معرض بیکاری؛ چشم به دست مسئولان


چاپخانه‌دار، صحاف، صفحه‌آرا، لیتوگراف، مولف، کتابفروش، کاغذ فروش، ناشر و همه کسانی که به‌نوعی مرتبط با فعالیت‌های مرتبط با صنعت چاپ و نشر استان یزدند، چشم به مسوولان دوخته‌اند.

 مدیر اجرایی موسسه انتشاراتی اندیشمندان یزد گفت: شوک‌هایی که در اثر نوسان قیمت‌ها به صنعت چاپ و نشر استان وارد شده، این صنعت را مریض کرده است و اکنون وقت آن رسیده که به مداوای آن بپردازیم. هرچند مشکلات اقتصادی فراگیر و عمومی‌اند اما ما باید مشکلات را بگوییم تا مسوولان مانند طبیبی حاذق برای رفع آن‌ها تدبیری لحاظ کنند.

 محمد موسوی در گفت‌وگو با (ایبنا)، با بیان این‌که گرانی کاغذ و دیگر اقلام چاپ باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در صنعت چاپ و نشر استان یزد شده است، عنوان کرد: با شروع بحران قیمت کاغذ ناگهان قیمت بند کاغذ از 30 هزار تومان به 90 هزار تومان افزایش یافت و این شوک باعث به هم‌ریختگی و نابسمانی در صنعت چاپ و نشر استان شد.

 وی درباره علایم این بیماری صنعتی گفت: اکنون چاپخانه‌دار، صحاف، صفحه‌آرا، لیتوگراف، مولف، کتابفروش، کاغذ فروش، ناشر و همه کسانی که به‌نوعی مرتبط با فعالیت‌های مرتبط با صنعت چاپ و نشر استان یزدند، چشم به مسوولان دوخته‌اند.

 موسوی اظهار کرد:‌ وقتی قیمت‌ کاغذ به‌طور صعودی بالا رفت، ناشران استانی دستپاچه شدند و تمام برنامه‌ریزی‌هایشان به‌هم خورد.

به گفته وی، گرانی ناگهانی کاغذ باعث به هم خوردن بسیاری از سفارش‌هایی شد که ناشران با ادارات دولتی، مولفان و مترجمان استان در زمان ارزانی بسته بودند.

 

 

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۱ سه شنبه ۱ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ اول اسفندکلیدها : چاپ ونشر یزد محمد موسوی کاغذ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: