رکود بازار سررسید موجب شد
لغو برپایی سومین نمایشگاه «گاهشمار ایرانی»


سومین نمایشگاه «گاه‌شمار ایرانی» قرار بود از امروز سه‌شنبه 24 بهمن در محل تالار وحدت در تهران آغاز به کار کند و طی سه روز میزبان تولیدکنندگان و فروشندگان تقویم و سررسید در سراسر کشور باشد که به دلیل استقبال نکردن واحدهای تولیدی لغو شد.

 

سومین دوره نمایشگاه گاهشمار ایرانی که به حوزه تقویم وسررسید اختصاص دارد به دلیل مشکلات واحدهای تولیدی در سال 91 برگزار نمی شود.

این د رحالی است  که قرار بود این نمایشگاه  از امروز و به مدت 3 روز در تهران برگزار شود، اما برگزار کنندگان اعلام کردند که به دلیل رکود حاکم بر بازار تولید و فروش تقویم و سررسید و  استقبال  نکردن شرکت‌های تولیدی، برپایی آن لغو شده است
 .

به گزارش  مهر، سومین نمایشگاه «گاه‌شمار ایرانی» قرار بود از امروز  24 بهمن در محل تالار وحدت در تهران آغاز به کار کند و طی سه  روز میزبان تولیدکننندگان و فروشندگان تقویم و سررسید در سراسر کشور باشد .

جلال ذکایی، رئیس نمایشگاه «گاه‌شمار ایرانی» در این باره گفت: متاسفانه امسال و علیرغم فراخوانی که از مدت‌ها پیش اعلام شده بود، استقبالی از نمایشگاه به عمل نیامد و به ناچار نمایشگاه را لغو کردیم .

 به گفته وی کمتر از 5 شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی و در واقع ثبت نام کرده بودند و این در حالی است که دوره قبلی این نمایشگاه با حضور 80 شرکت فعال در زمینه تولید تقویم و سررسید برگزار شد .

 ذکایی همچنین گفت: اگر حتی 20 شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام می‌کردند، ما نمایشگاه را برگزار می‌کردیم اما به شکلی که اتفاق افتاد، هزینه‌های نمایشگاه برای ما بسیار بالا می‌رفت .

 وی با اشاره به دو نوبت تغییر زمان نمایشگاه «گاه‌شمار ایرانی» یکی در ایام نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال و دیگری مدتی بعد از این نمایشگاه گفت: زمان فعلی (24 تا 27 بهمن) پیشنهاد خود شرکت‌های تولیدی بود با این حال استقبالی از آن صورت نگرفت .

 

رئیس نمایشگاه «گاه‌شمار ایرانی» همچنین با اشاره به رکود حاکم بر تولید تقویم و سررسید در ماه‌های پایانی سال که اوج تولید این کالاهای فرهنگی است، تاکید کرد: ما به شرکت‌ها حق می‌دهیم؛ چرا که به گفته خودشان میزان سفارش‌های آنها به یک سوم کاهش پیدا کرده و در چنین شرایطی حضور در یک نمایشگاه، تنها برای آنها هزینه دارد نه سود .

 

ذکایی گفت: در هر حال به مسئولان تالار وحدت موضوع لغو سومین نمایشگاه «گاه‌شمار ایرانی» را اطلاع داده‌ایم و بعید است تا پایان سال فرصتی برای برگزاری این نمایشگاه به وجود بیاید .

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۱ سه شنبه ۲۴ بهمن
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ بيست و چهارم بهمنکلیدها : جلال ذکایی نمایشگاه گاه شمار ایرانی تقویم و سررسید


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: