در نشست شورا بررسی شد
فعالیت 5 کارگروه زیر نظر شورای سیاستگذاری صنعت چاپ


فعالیت كارگروه‌‌های «توسعه تجارت داخلی»، ‌«حقوقی»، «آموزش و تحقیقات»، «برنامه‌ریزی راهبردی و آینده‌نگری صنعت چاپ» و «توسعه تجارت خارجی» در این نشست بررسی شد.

شورای سیاستگذاری صنعت چاپ در نشست خود وضعیت كارگروه‌های تخصصی خود را بررسی و نحوه فعالیت این كارگروه‌ها را تعیین کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی احمد علمشاهی، مدیركل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شواری سیاستگذاری گفت: فعالیت كارگروه‌‌های «توسعه تجارت داخلی»، ‌«حقوقی»، «آموزش و تحقیقات»، «برنامه‌ریزی راهبردی و آینده‌نگری صنعت چاپ» و «توسعه تجارت خارجی» در این نشست بررسی شد.

علمشاهی عضویت افراد در این كارگروه‌ها را بر اساس تجربه و تخصص آن‌ها عنوان کرد و گفت: فعالان بخش‌ دولتی، غیردولتی و صنوف تشكل‌های صنفی، صاحبنظران و استادان حوزه صنعت چاپ، اعضای كارگروه‌های تخصصی‌ مذکور را تشکیل می‌دهند. این اعضا می‌کوشند تا با بررسی وضعیت موجود، شناسایی فرصت‌ها و بهره‌گیری از شرایط، اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌ها و همچنین بازنگری تعرفه‌های گمركی نسبت به نظامندتر شدن و هدفمند شدن وضعیت صنعت چاپ كشور گام موثری بردارند .

دبیر شورای سیاستگذاری صنعت چاپ تدوین ضوابط و قوانین خرید و فروش نقل و انتقال‌های دستگاه‌ها، اجرای سیاست‌های كلی اصل 44 قانون اساسی، آینده‌نگری و رسیدن به چشم‌انداز سند راهبردی صنعت چاپ در افق 1404 و برنامه‌ریزی برای صادرات محصول‌های چاپی را از جمله وظایف مهم كارگروه‌های تخصصی دانست و گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در این كارگروه‌ها نسبت به تدوین و پیاده‌سازی استانداردهای حوزه چاپ در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ اقدام شود .

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۱ چهارشنبه ۱۸ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: