اسماعیلی خبر داد
تلاش برای ایجاد تعادل در بازار کاغذ


سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاغذ به اندازه رفع نیازها وارد کشور شده و تلاش ها برای ایجاد تعادل در بازار کاغذ همچنان ادامه دارد.

 سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاغذ به اندازه رفع نیازها وارد کشور شده و تلاش ها برای ایجاد تعادل در بازار کاغذ همچنان ادامه دارد.

 علی اسماعیلی  در حاشیه مراسم افتتاح طرح ملی ایستگاه های مطالعه در جمع خبرنگاران در مورد گرانی کاغذ و اینکه وزارت ارشاد چه کمکی در راستای حمایت از این طرح و تامین منابع آن خواهد کرد، افزود: به مسوولان نهاد کتابخانه های قول دادیم، کاغذ ارزان قیمت برای این طرح در اختیار آنها قرار دهیم.

 وی، افزایش قیمت کاغذ را مقطعی عنوان کرد و گفت: کارگروه بررسی وضعت کاغذ، جلسات خود را بطور منظم برگزار می کند. بحث حمایت از تولید داخلی و برطرف کردن موانع واردات کاغذ، از موضوعات مورد بحث در این جلسات است. کاغذ به اندازه نیاز وارد کشور شده و تمامی تلاش ما پیگیری ایجاد تعادل در بازار کاغذ است.

 اسماعیلی  در مورد مشارکت ارشاد در انتخاب کتاب های طرح ملی ایستگاه مطالعه گفت: با توجه به بحث نهضت مطالعه مفید، نماینده معاونت امور فرهنگی در جلسات مرتبط با آن حضور مستمری دارد و بر اساس تفاهمنامه به امضا رسیده در زمینه خرید و توزیع آثار ارزشمند و پرمحتوا، حمایت های لازم را انجام داده و در انتخاب آثار مشارکت خواهد داشت.

 سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در مورد ثبت نام ناشران و مشخص شدن وضعیت برخی ناشران متخلف برای حضور در بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: شرایط لازم برای حضور ناشران تدوین و تعریف شده است. هر ناشری که پروانه نشر معتبر داشته باشد و دست کم 40 عنوان کتاب( از نیمه دوم سال 88 تا اوایل سال 92) در حوزه آموزشی، کودک و دانشگاهی منتشر کرده که 15 عنوان آن چاپ اولی باشد، می تواند در نمایشگاه حضور یابد.

 وی افزود: برای ناشری که چندین بار تخلف کرده، بطور قطع محدودیت های اعمال خواهد شد. چاپ آگهی تبلیغاتی و بروشور نیز برای ناشران خارجی تخلف محسوب می شود که در صورت مشاهده مجبور به محدودسازی هستیم.

 اسماعیلی در پاسخ به  خبرنگار دیگری در مورد تخلف ناشران در نمایشگاه های گذشته، گفت: برخی تخلفات در شان نظام و ناشران نیست. همه موظف به رعایت ضوابط و قوانین هستند.

 

 

 

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۱ سه شنبه ۱۷ بهمن
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ هفدهم بهمنکلیدها : علی اسماعیلی کاغذ بازار نشر نمایشگاه کتاب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: