رشته دانشگاهی مدیریت نشر راه‌اندازی می‌شود


کارگروهی برای تدوین رشته «مدیریت نشر» تشکیل شده که سرفصل‌ها و موضوعات آن را تدوین کنند و انشاءالله بتوان با استفاده از تجارت علمی استادان دانشگاه در حوزه‌های مرتبط با نشر، وضعیت نشر کشور را بهبود بخشید.

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از تشکیل کارگروهی برای راه‌اندازی رشته دانشگاهی «مدیریت نشر» در دانشگاه تهران خبر داد.

محمود آموزگار در این باره به خبرنگار مهر گفت: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران مذاکراتی را با دانشگاه تهران برای ایجاد یک رشته دانشگاهی با عنوان «مدیریت نشر» آغاز کرده است.

وی افزود: نشر در کشور ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و با توجه به این موضوع، اتحادیه ناشران معتقد است به منظور رفع این فاصله‌ها و برطرف کردن خلاء موجود و رسیدن به اندازه‌هایی که در حوزه بین‌الملل مطرح است، ناگزیر هستیم که آموزش‌های لازم را در این زمینه طراحی و ایجاد کنیم.

آموزگار اضافه کرد: بخشی از این آموزش‌ها در کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان در دست انجام است اما همانطور که در عناوین شیوه‌ها و دوره‌های برگزار شده مشخص است، اینها عمدتاً آموزش وضعیت موجود است در حالی که خود نشر نیازمند این است که موضوعاتی را به بحث آموزش اضافه و همکاران ما را کمک کند که به مواردی که مغفول بوده، توجه کنند.

دبیر اتحادیه ناشران همچنین گفت: امیدوارم با تاسیس این رشته دانشگاهی، در آینده نه چندان دور ناشران ما بتوانند شرایط حضور در مجامع و بازارهای بین‌المللی را پیدا کنند.

وی ادامه داد: کارگروهی برای تدوین رشته «مدیریت نشر» تشکیل شده که سرفصل‌ها و موضوعات آن را تدوین کنند و انشاءالله بتوان با استفاده از تجارت علمی استادان دانشگاه در حوزه‌های مرتبط با نشر، وضعیت نشر کشور را بهبود بخشید.

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۷ بهمن


آرش نیک دست

قابل ذکر است این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه امام رضا(ع) برای سومین دوره در حال اجرا می باشد





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: