تغییرات ادامه دار در معاونت امور فرهنگی
پس ار افراش، رضوانی هم رفت


تغییرات در معاونت فرهنگی به افراش محدود نماند و پس از داریوش رضوانی و جایگزینی همایون امیرزاده، علی اسماعیلی برای نخستین بار رییس حوزه ریاست معاونت فرهنگی هم منصوب کرد
پس از برکناری یوسف افراش از دفتر امورچاپ و جایگزینی احمد علمشاهی که از دفتر آموزش های آزاد وزارت علوم آمده است، داریوش رضوانی هم این معاونت را ترک کرد و جای خود را به همایون امیر زاده داد.
داریوش رضوانی که با آمدن بهمن دری از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان چهارمحال بختیاری به تهران آمده بود، مشاور معاونت امور فرهنگی شد و پس از برکناری حمید قبادی، به جای او در  دفترمشاور اجرایی معاونت نشست.
رضوانی البته یک دوره تجربه معاونت اجرایی نمایشگاه کتاب در دوره بیست وپنجم را هم به کارنامه خود افزود تا با کارنامه ای تا حد خوب به تعاونی مسکن کارکنان وزارت ارشاد برود.
همایون امیرزاده هم که جانشین رضوانی شده پیش از این مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان بود و از یکسال گذشته امور استان های معاونت امور فرهنگی و مدیریت بخش ربع قرن نمایشگاه کتاب تهران را در کارنامه دارد.
پس از بحران کنونی کاغذ ، وزارت ارشاد به تشکیل کارگروهی دست زد و ریاست آن را به داریوش رضوانی سپرد تا مشکل کاغذ برطرف شود؛ مشکلی که به دلیل تجربه اندک رضوانی به قوت خود باقی ماند و قیمت کاغذ در اوج ماند.
البته رضوانی واسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی در دو گفتگوی جداگانه با فارس و مهر تجربه امیر زاده دراین زمینه را خوب دانسته اند و اعتقاد دارند که با سپردن کارگروه کاغذ به امیرزاده و توانایی وی در این زمینه می توان به حل مشکل کاغذ امیدوار بود.
البته اسماعیلی این تغییرات در معاونت امور فرهنگی را با هدف بهتر  شدن روند امور دانسته و از تغییرات در ساختار نمایشگاه کتاب خبر داده است.
از سوی دیگر  و براساس روال هر ساله که رییس موسسه نمایشگاه ها قائم مقام نمایشگاه کتاب می شود اسماعیلی هم محمد عظیمی، رییس کنونی موسسه را قائم مقام نمایشگاه بیست وششم کرد. تنها نمایشگاهی که قائم مقام نمایشگاه رییس موسسه نبوده نمایشگاه بیست وپنجم بود که داریوش رضوانی همزمان دو سمت معاونت اجرایی و قائم مقامی را با هم داشت.
به هر حال این تغییرات با این هدف صورت می گیرد که علاوه بر هماهنگی بیشتر مجموعه معاونت فرهنگی مشکلات این مجموعه و به تبع مشکلات حوزه فرهنگ و چاپ ونشر بهبود یابد.
 اسماعیلی برای نخستین بار برای مجموعه دفتر معاونت امور فرهنگی هم رییس گذاشت و محمدرضا حجازی  را به عنوان  رییس دفتر حوزه معاونت امور فرهنگی منصوب کرد و با داود سید مومنی خداحافظی کرد.
منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ چهارشنبه ۲۰ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: