افراش از برنامه هایش گفت:
برنامه ریزی برای کاهش تعرفه واردات ماشین‌آلات و محصولات چاپی


افراش از تفاهم نامه ای خبر میدهد که میان دو وزارتخانه ارشاد و صنعت و معدن و تجارت امضا می شود و محور آن ارائه تسهیلات به واردکنندگان ماشین آلات چاپ برای جایگزینی ناوگان فرسوده چاپ کشور با آن است.
مدیر  دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از برنامه این دفتر برای کاهش تعرفه واردات محصولات چاپی و نیز ماشین‌آلات این صنعت به کشور خبر داد.

یوسف افراش که پس از حدود دو سال سرپرستی در دفتر امور چاپ، از سوی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به سمت مدیریت این دفتر منصوب شده، درباره برنامه‌هایش برای بهبود وضعیت صنعت چاپ کشور گفت: چند برنامه را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم که در دو محور آکادمیک و آموزش‌های عمومی، پیگیر اجرای آنها هستیم.

وی افزود: در حوزه آکادمیک ما به دنبال این هستیم که سطح مرکز آموزش چاپ کشور را که در حال حاضر تا مقطع کارشناسی، دانشجو می‌پذیرد، ارتقا دهیم؛ به طوری که در سطح کارشناسی ارشد و حتی دکتری هم دانشجو بپذیرد. در همین رابطه پیگیر اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم هستیم.

مدیر دفتر امور چاپ وزارت ارشاد اضافه کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی هم طرح جامع آموزش ما یک سال است که شکل گرفته است؛ ما در این طرح تاکنون دوره‌هایی را برای اپراتورهای چاپ در چاپخانه‌ها برگزار کرده‌ایم.

افراش همچنین این دوره‌ها را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: به اذعان کسانی که این دوره‌ها را گذرانده‌اند، بهره‌وری کار در چاپخانه‌های آنها بعد از برگزاری این دوره‌ها، افزایش و استهلاک ماشین‌آلاتشان کاهش پیدا کرده است.

وی در عین حال تاکید کرد: ما تقاضاهای بسیار زیادی برای برگزاری دوره‌های آموزشی دیگری دریافت کرده‌ایم که به دلیل محدود بودن اعتبارات، آنها را متوقف کرده‌ایم. با این حال درصدد هستیم با ساماندهی این حوزه، مجدداً اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی حول موضوع چاپ بکنیم.
افراش افزود: موضوع دیگری که در دفتر امور چاپ وزارت ارشاد دنبال می‌کنیم، بازنگری جدی در قوانین و دستورالعمل‌های موجود است. بعضی از این قوانین مربوط به 30 ـ 40 سال قبل است و با توجه به تحولات سال‌های اخیر صنعت چاپ در دنیا، نیازمند تزریق یک نگاه جدید به قوانین مربوط به صنعت چاپ هستیم.

مدیر دفتر امور چاپ وزارت ارشاد گفت: ما همه این قوانین و دستورالعمل‌ها را احصا کرده‌ایم و به دنبال بررسی مجدد آنها و ارائه پیشنهادهای جدید در این حوزه هستیم.

افراش همیاری مجلس برای حل مشکلات صنعت چاپ را یادآور شد و برطرف کردن این مشکلات را در گرو یک عزم ملی دانست. او با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تهیه تفاهمنامه‌ای برای امضا در سطح وزرای ارشاد و صنعت و معدن خبر داد.

به گفته وی، محور این تفاهمنامه ارائه تسهیلات به واردکنندگان ماشین آلات چاپ برای جایگزینی ناوگان فرسوده چاپ کشور با آن است.

مدیر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در حوزه صنعت چاپ در زمینه ماشین‌آلات چاپ افست، چاپ فلکسو و چاپ صنعتی، نیازمند امکانات خارج از کشور هستیم.

افراش اضافه کرد: ما هم در حوزه محصولات چاپی نیازمند تجدید نظر در تعرفه هستیم و هم در ورود ماشین آلات چاپ.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۱ دوشنبه ۱۸ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: