رضوانی خبر داد:
توزیع 1000 تن کاغذ 62 هزار تومانی دربازار نشر


تا به حال مقدار 1000 تن از این کاغذ وارد کشور شده و با بهای 62 هزار تومان در حال توزیع میان ناشران عضو شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران است.
به گفته مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ وزارت ارشاد هم اکنون 1000 تن کاغذ که از چندی پیش وارد کشور شده، با بهای هر بند 62 هزار تومان در حال توزیع میان اعضای شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران است.

داریوش رضوانی در گفتگو  مهر، از ورود یک محموله بزرگ کاغذ 70 گرمی اندونزی به کشور خبر داد و گفت: شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران با اعتباری که بخشی از آن از محل نقدینگی این شرکت تعاونی و بخشی با مشارکت یکی از موسسات فرهنگی تامین شده، برای واردات این محموله کاغذ، ثبت سفارش انجام داده است.

مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تا به حال مقدار 1000 تن از این کاغذ وارد کشور شده و با بهای 62 هزار تومان در حال توزیع میان ناشران عضو شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران است.

رضوانی با بیان اینکه «در حال حاضر قیمت کاغذ در بازار به یک ثبات نسبی رسیده است» تاکید کرد: قیمت کاغذ 70 گرمی که کاربرد زیاد برای انتشار کتاب دارد، بین 74 تا 77 هزار تومان در نوسان است.

مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این نوسان 3 ـ 4 هزار تومانی طبیعی است و ممکن است دلیل آن دیر رسیدن محموله‌ها یا دیر توزیع شدن کاغذها باشد.

رضوانی گفت: هم اکنون کاغذ به انداز نیاز در انبارها وجود دارد و اگر از واردکنندگان کاغذ به ویژه شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران حمایت شود و آنها به گردش سرمایه‌شان امید داشته باشند، قطعاً مشکلی از بابت تامین کاغذ حداقل در مقطع فعلی به وجود نخواهد آمد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تداوم ورود محموله‌های کاغذ توسط شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان خبر داد و یادآور شد: ما به همه موسسات فرهنگی تابعه معاونت فرهنگی گفته‌ایم چنانچه نقدینگی دارند، با کمک این شرکت تعاونی اقدام به ثبت سفارش برای واردات کاغذ بکنند و برای این کار نیازی هم به مجوز از ارشاد ندارند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی این شرکت تعاونی برای واردات ماهانه 20 هزار تن کاغذ و توزیع آن میان ناشران عضو گفت: این اتفاق در صورت وقوع، بسیار مثبت است، چرا که کاغذ مورد نظر هم کاغذ اندونزی است و از کیفیت لازم برخوردار است.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۱ سه شنبه ۱۲ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: