پس از انتشار خبر تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت نشر مطرح شد
اسماعیلی:تشکیل شورایی متشکل از «بدنه‌ی متعهد نشر»


درنظر داریم شورایی متشکل از بدنه متعهد نشر (ناشران، نویسندگان و ...) را با هدف تدوین راهبرد اساسی این حوزه تشکیل دهیم تا با طرح مسائل و مشکلات روز این حوزه و برنامه­‌ریزی و تدوین نقشه­ راه و همچنین ارائه راهکاری پیشنهادی و مصوب کردن فعالیت‌های اجرایی نسبت به رسالت بر دوش نهاده‌شده خود گام برداریم.

 
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رییس و اعضای اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از تشکیل شورایی متشکل از «بدنه متعهد نشر» خبر داد.

به گزارش  ایسنا، علی اسماعیلی گفت: درنظر داریم شورایی متشکل از بدنه متعهد نشر (ناشران، نویسندگان و ...) را با هدف تدوین راهبرد اساسی این حوزه تشکیل دهیم تا با طرح مسائل و مشکلات روز این حوزه و برنامه­‌ریزی و تدوین نقشه­ راه و همچنین ارائه راهکاری پیشنهادی و مصوب کردن فعالیت‌های اجرایی نسبت به رسالت بر دوش نهاده‌شده خود گام برداریم.

او همچنین با تأکید بر ضرورت نگاه ویژه فرهنگی در همه فعالیت‌های کشور، منظور از نگاه فرهنگی را داشتن روحیه تعامل، همبستگی، اتحاد و استفاده از ابزارهای اخلاق‌مدار و تشویق به ایجاد یکپارچگی در فعالیت‌ها بین نهادهای دولتی و غیردولتی دانست و افزود: با بهره­‌گیری از نگاه فرهنگی بر مبنای معرفت و آموزه­‌های دینی و پیروی از اندیشه‌های فرهنگی، سیاسی و الهی حضرت امام خمینی (ره) و تبعیت از دیدگاهای مقام معظم رهبری، می­‌توان آینده­‌ای درخشان و با تحولات عظیم فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را در کشور شاهد بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بعد آموزش در حوزه نشر و اعلام آمادگی معاونت متبوعش در این­‌باره گفت: انتظار این است که اتحادیه در این زمینه پیشگام باشد و بعد آموزش را برای ارتقای نشر کشور جدی بگیرد و معاونت امور فرهنگی نیز آمادگی دارد در جهت تقویت حوزه نشر تمام توان خود را به کار بگیرد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی ارشاد در پایان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با اتحادیه ناشران در خصوص برنامه­‌ها و مسائل پیش­‌ روی نشر در دستور کار معاونت قرار دارد و اعضای اتحادیه باید با ظرفیت­‌شناسی در معاونت نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه، پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

منتشر شده توسط ایسنا در تاریخ ۱۳۹۱ دوشنبه ۲۷ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: