مدیر مسوول دوهفته نامه چاپ و نشر در گفت و گو با اخبار چاپ :
نشریات حوزه چاپ آگهی محور هستند//چاپخانه داران برای نشریات پول نمی دهند


اخبار چاپ:بیشتر نشریات تخصصی صنعت چاپ در مراحل الفبایی هستند.

ابراهیم احمدزاده مدیر مسوول و سردبیر مجله چاپ و نشر با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: به جز ماهنامه صنعت چاپ كه نزدیك به سه دهه است در این حوزه فعالیت می كند و باعث افتخار صنف است، بیشتر نشریات این حوزه هنوز حرفی برای گفتن ندارند.
وی درباره شمارگان و به فروش رفتن این نشریات نیز گفت: متاسفانه معضلی كه نشریات حوزه چاپ با آن روبرو هستند این است كه چاپخانه داران و متولیان موسسات مرتبط با صنعت چاپ هزینه ای را برای خرید نشریات تخصصی این حوزه تعریف نمی كنند. در نتیجه نشریات تخصصی صنعت چاپ هزینه كار خود را از طریق آگهی و تبلیغات تامین می كنند، نه از راه فروش تك شماره ای نشریات. خوشبختانه در میان فعالان صنف، دیدگاه روشنی درباره تبلیغ و تاثیرگذاری آن وجود دارد و می توان روی تبلیغات حساب كرد.
وی افزود: بخشی از مخاطبان، چاپخانه داران و فعالان صنف و مصرف كنندگان محصولات چاپ هستند كه از طریق تبلیغات می توانند با خدماتی كه توسط بخش های مختلف این صنعت ارائه می شود، آشنا شوند.
احمدزاده در پاسخ به این سوال كه در نشریات تخصصی صنعت چاپ چه موضوعاتی مغفول مانده است، گفت: نشریات این حوزه، باید حرف تازه ای برای گفتن داشته باشند و كار مطبوعات پیشروی صنعت چاپ را تكرار نكنند. مثلا در زمینه بسته بندی و انواع چاپ زیاد كار نشده است. نشریاتی مثل دو هفته نامه چاپ و نشر در زمینه اطلاع رسانی فعالیت می كنند اما جای تجزیه و تحلیل این اطلاعات و اخبار و گزارش های تحقیقی و دامنه دار در این زمینه بسیار خالی است و خوب است كه به آن پرداخته شود.
وی در پایان گفت: به چالش كشیدن فعالان صنف و مسوولان و دست اندركاران این حوزه در بخش دولتی از اهدافی است كه می تواند به رشد نشریات در حوزه صنعت چاپ كمك كند.

در همین ارتباط:
خبرنگاران حوزه چاپ متخصص نیستند 

برخی نشریات حوزه چاپ فقط به آگهی فکر می کنند

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۳ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ سوم شهريورکلیدها : ابراهیم احمدزاده نشریات چاپ و نشر


رضا محمدی

البته باید گفت بخشی از مشکلات این نشریات هم به خود آقایان بر می گردد که حرفه ای نیستند.جنس خوب همه جا مشتری داردواین قاعده بازار است.
یک ناشر

نشریات چاپ در هیچ کدام از کیوسک ها نیست.لطفا این را هم بنویسید
چاپخانه دار

اين نشريه نامش دوهفته نامه است همه ميدانند ترتيب انتشار ان گاهي وقتنامه است !





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: