رضوانی در باره ورود کاغذ 62 هزار تومانی توضیح داد:
مشکل سازی اختلاف ارز مرجع و مبادلاتی در حوزه واردات کاغذ


اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ثبت ‌سفارش کرده و خرید را انجام داده‌اند، اما مشکل فعلی نحوه انتقال وجه است، البته آنهم به سرعت انجام خواهد شد و کاغذ به بازار وارد می‌شود.
مسئول کارگروه کاغذ وزارت ارشاد گفت: کاغذ به ایران وارد شده و تنها مغایرتی که دارد، این است که ابتدا ثبت سفارش‌ها با ارز مرجع بوده اما امروز باید با ارز 2400 تومان وارد شود که تفاوت قیمت‌ها مشکلاتی را بوجود آورده است.

به گزارش  فارس، وی ضمن اشاره به خبر عرضه کاغذ 62 هزار تومانی توسط اتحادیه ناشران داده عنوان کرد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان اعلام کرده کاغذ با قیمت 62 هزار تومان برای تمام ناشران به اندازه نیاز بزودی عرضه می‌کند.

مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به ثبت ‌سفارش‌ها در راستای واردات کاغذ 62 هزار تومانی، اضافه کرد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ثبت ‌سفارش کرده و خرید را انجام داده‌اند، اما مشکل فعلی نحوه انتقال وجه است، البته آنهم به سرعت انجام خواهد شد و کاغذ به بازار وارد می‌شود.

رضوانی درباره زمان ورود کاغذ با این قیمت ابراز داشت: اتحادیه پیگیر امور است تا هرچه سریعتر این مهم اجرایی شود، البته ظاهرا از سایر نقاط هم کاغذ به بندر رسیده و طی جلسه روز گذشته اعلام شد که از کانال‌های مختلف در بندر عباس کاغذ وارد شده و تنها مغایرت این است که ابتدا ثبت سفارش‌ها با ارز مرجع بوده و اتاق مبادله گفته باید با ارز 2400 تومان وارد شود از این رو تفاوت قیمت‌ها مشکلاتی را بوجود آورده، اما به جز این موضوع مشکلی وجود ندارند.

مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه برای پخش و توزیع کاغذ با قیمت 62 هزار تومان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دخیل خواهد بود، گفت: ما عنوان کردیم ارشاد دخالتی نخواهد کرد، اما ناشرانی که نیازمند کاغذ هستند باید از طریق تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران اقدام کنند، ضمن اینکه قیمت کنونی کاغذ در بازار ثابت است.
 انتشار خبر توزیع کاغذ 62 هزار تومانی ازهفته گذشته از سوی رسانه‌ها  تحولاتی را در بازار ایجاد کرده است

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۱۱ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ يازدهم آذرکلیدها : رضوانی کاغذ ارز مرجع ارز مبادلاتی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: