قائم مقام مدیرمسوول نشریه صنعت سوم در گفت و گو با اخبار چاپ:
خبرنگاران حوزه چاپ متخصص نیستند


اخبار چاپ:نشریات تخصصی صنعت چاپ از لحاظ شناخت و دیدگاه قوی عمل نکرده اند.

ابوالفضل ایمنی قائم مقام مدیر مسوول نشریه «صنعت سوم» با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: مطبوعات رکن سوم یک جامعه هستند و می توانند با انتشار دیدگاه ها و نقدها، موجبات پیشرفت را در هر زمینه ای فراهم کنند. صنعت چاپ هم از این مساله مستثنی نیست و مطبوعات تخصصی این حوزه می توانند با معرفی و نقد فعالیت های صنعت چاپ، موجبات معرفی این صنعت به جامعه و رشد بیشتر آن را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی مدیران فعال در حوزه صنعت چاپ با نشریات گمنام تر این حوزه همکاری نمی کنند، افزود: این مدیران بیشتر به سمت معدود نشریات تخصصی پرقدمت تمایل دارند و نشریات دیگر را در راه معرفی فعالیت های حوزه صنعت چاپ کمتر یاری می کنند. این نشریات به دلیل چنین بی توجهی هایی باید برای بقای خود زحمات زیادی متحمل شوند. چون مدیران این حوزه به آنها توجهی نمی کنند و حمایت از آنها را به زمان  شناخته شدن این نشریات در حوزه صنعت چاپ موکول می کنند.
ایمنی یکی دیگر از مشکلات حوزه نشریات صنعت چاپ را کمبود خبرنگاران تخصصی در این حوزه دانست و گفت: در این حوزه تعداد خبرنگارانی که هم به دانش روزنامه نگاری مجهز باشند و هم حوزه صنعت چاپ را به خوبی بشناسند، کم است و کمتر خبرنگاری به طور ثابت در این زمینه فعالیت می کند.
وی افزود: تاریخ نشان داده است که هر چه مطبوعات در بازتاب فعالیت های یک صنف قوی تر عمل کرده باشند، آن صنف هم به همان مقدار قوی تر شده است. حضور مطبوعات در هر صنف شاخص خوبی برای تشخیص این امر است که آن صنف چقدر قوی عمل می کند.
ایمنی در پایان ابراز امیدواری کرد که حضور خبرنگاران متخصص در نشریات صنعت چاپ، به رشد مطبوعات و در نهایت خود این صنف بینجامد.


در همین ارتباط:
برخی نشریات حوزه چاپ فقط به آگهی فکر می کنند

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۲ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ دوم شهريورکلیدها : ابوالفضل ایمنی صنعت سوم نشریات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: