در مراسم بزرگداشت دویستمین سالگرد صنعت ملی چاپ مطرح شد؛
اسماعیلی: واردات محصولات چاپی در کشور؛ سه برابر میزان صادرات


گردش مالی صنعت چاپ و نشر در جهان امروز 800 میلیارد دلار است که یک و نیم برابر بیشتر از صنعت توریسم است. کشورهایی مانند هند، چین و مالزی بیشترین سهم را در این صنعت دارا هستند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه میزان واردات محصولات چاپی در کشور سه برابر میزان صادرات است به طوری كه سالانه شاهد ورود 120 میلیون یورو ماشین آلات چاپی به کشوریم.

به گزارش خبرنگار اخبار چاپ،‌ علی اسماعیلی  در مراسم روز ملی و جشن دویستمین سال حضور صنعت چاپ در تالار وحدت تهران صنعت چاپ را از کلیدی ترین صنایع دانست و گفت: صنعت چاپ نه تنها در توسعه فرهنگی بلکه در توسعه تمام ابعاد جامعه نقش حیاتی و مهم ایفا می کند.

وی اظهار کرد: گردش مالی صنعت چاپ و نشر در جهان امروز 800 میلیارد دلار است که یک و نیم برابر بیشتر از صنعت توریسم است. کشورهایی مانند هند، چین و مالزی بیشترین سهم را در این صنعت دارا هستند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: متاسفانه میزان واردات محصولات چاپی در کشور سه برابر میزان صادرات است. سالانه شاهد ورود 120 میلیون یورو ماشین آلات چاپی به کشوریم.

اسماعیلی افزود: در مجموعه صنعت چاپ کشور بیش از چهار هزار واحد اقتصادی دارای پروانه، فعالیت می کنند و بیش از 500 نوع شغل در ارتباط با این صنعت به وجود آمده است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سابقه دیرینگی صنعت چاپ، داشتن تجارب و توانمندی ها، ظهور فعالان جدید در صنعت چاپ و موقعیت ژئواستراتژیک جمهوری اسلامی ایران فرصت هایی برای رشد و ارتقای صنعت چاپ به شمار می آیند.

وی با بیان این که صنعت چاپ زمینه های افزایش ارایه خدمات در بازارهای منطقه ای و بین المللی در مواجهه با تهدیدهای محیطی را فراهم می کند، گفت: گسترش مراکز آموزشی صنعت چاپ می تواند فرصت های شغلی فراوانی ایجاد کند.

اسماعیلی اظهار کرد: ایجاد مراکز تحقیق و توسعه، تدوین استانداردهای ملی، عملیاتی کردن شهرک چاپ و تحول در نمایشگاه های داخلی و بین المللی از جمله اهداف معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شوند. دستیابی به این اهداف به همت عالی همه متولیان صنعت چاپ نیازمند است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که باید اقدام هایی صورت بگیرد تا صدای صنعت چاپ طنین انداز شود، توضیح داد: به یقین به رسمیت شناختن صنعت چاپ می تواند نتایج مثبتی را به ارمغان بیاورد و به رونق بخشیدن هرچه بیشتر این صنعت و همچنین نهادینه کردن آن کمک کند.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۲۷ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ بيست و هفتم آبانکلیدها : اسماعیلی جشن صنعت چاپ واردات و صادرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: