در مراسم بزرگداشت دویستمین سالگرد صنعت ملی چاپ؛
حسینی: مشکلات صنعت چاپ را در دولت پیگیری می کنیم


سید محمد حسینی در مراسم روز ملی و سالروز دویستمین سال حضورصنعت چاپ افزود: به یقین مشکلات صنعت چاپ در هیات دولت نیز مطرح و پی گیری می کنیم.

وزیر ارشاد با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت چاپ گفت: خوشبختانه با تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت چاپ  انتظار داریم فعالان حوزه چاپ و نشر با هدف ارایه راهکارهای اساسی برای حل مشکل های موجود در این حوزه در این شورا حضور داشته باشند.

به گزارش اخبار چاپ، سید محمد حسینی در مراسم روز ملی  و سالروز دویستمین سال حضورصنعت چاپ افزود: به یقین این مشکلات در هیات دولت نیز مطرح و پی گیری می شوند.

حسینی گفت: نقش مهم صنعت چاپ ایران در اشتغال زایی فراوان، گردش مالی کشور، صادرات و بسترسازی توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور انکارناپذیر است.

وی با بیان این که نقش صنعت چاپ و نشر در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نیز زبانزد است، عنوان کرد: صنعت چاپ حامل مهم ترین مولفه ها و شاخص های فرهنگی مانند کتاب، نشریه ها و سایر اقلام فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که در صنعت چاپ ایران شاهد پیشرفت های روزافزون هستیم افزود: بسیاری از مواد اولیه صنعت چاپ به دست تولیدکنندگان داخلی تولید می شوند اما هنوز باید در این حوزه بیشتر کار شود.

حسینی بیان کرد: آمارهای سال 1391 بیانگر چاپ و نشر 69 هزار عنوان کتاب در کشور است که به یقین سنگینی این بار بر دوش فعالان صنعت چاپ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش به سختی ها و مشکلات کنونی حوزه چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: ما از فعالان حوزه چاپ و نشر انتظار داریم تا با صبر و مقاومت این شرایط بحرانی را نیز پشت سر بگذارند چرا که سرانجام این دوران سخت نیز به اتمام می رسد. آن چه باقی می ماند نام افرادی است که به این صنعت خدمت کرده اند.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۲۷ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ بيست و هفتم آبانکلیدها : وزیر ارشاد روز ملی صنعت چاپ شورای سیاستگذاری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: