بیانیه هیات داوران یازدهمین دوره مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ


هیات داوران ضمن تشکر صمیمانه از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدوار است با حمایت معاونت محترم امور فرهنگی و دفتر امور چاپ این وزارتخانه ، مسابقات صنعت چاپ به مرحله ای از اعتبار برسد که آثار برگزیده آن، همچون جشنواره های داخلی دیگر، پس از معرفی، در بازار های داخلی و حتی خارجی با استقبال روبرو شده و بازار گسترده ای بیابد.

 هیات دوارن یازدهمین دوره مسبقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ در بیانیه ای که در روز برگزاری مراسم توسط رضا رضایی، رییس هیات داوران خوانده شد با تاکید بر اهمیت حضور فعالان و عاشقان صنعت چاپ و همزمانی با دویستمین سال حضور صنعت چاپ در ایران بر ضرورت ارتقا کیفی صنعت چاپ تاکید کرد.

در این بیانیه بر استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران در همه بخش های مسابقات تخصصی تاکید شده و بر تقویت حوزه علمی و دانش صنعت چاپ با تکیه بر بخش های علمی و دانشجویی تاکید شده است.
متن کامل بیانیه هیات داوران یازدهمین دوره مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ به شرح زیر است:

 

 سپاس خدای متعال را که به ما عنایت فرمود و این فرصت  را به ما ارزانی داشت تا در دویستمین سال ورود صنعت چاپ به کشور عزیزمان ، ایران شاهد شکوفا شدن گل های بسیاری از بوستان پر از طروات چاپ و بسته بندی کشور باشیم. خدای را شاکریم که همزمان با جشن آغاز سومین سده حضور صنعت راهبردی چاپ در ایران سرافراز ، در گوشه گوشه این سرزمین زرخیز مردان وزنانی پرتلاش و خستگی ناپذیر می کوشند تا چرخ های تولید ملی را به نیکویی بچرخانند و بر کار وسرمایه ایرانی به عنوان دو کلید موفقیت پای بفشارند.

همزمانی یازدهمین دوره مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ و دویستمین سال تلاش صنعت چاپ  فرهنگ پرور و دانش گستر به کشور را به فال نیک می گیریم و دست یکایک فعالان پر تلاش و عزیزمان در بخش های مختلف این صنعت را می فشاریم  وبر خود می بالیم که در این صنعت پر از مهر و فرهنگ هستند کسانی که قلبشان مالامال از عشق، دوستی ، مهربانی و خدمت به فرهنگ و صنعت کشور است.

یازدهمین دوره مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ در حالی  پای به میدان نهاد که تجربه ده دوره برگزاری این مسابقات و تجربیات ارزنده و بی نظیری در پشت سر داشت.

استفاده از کارشناسان مجرب در همه مراحل برگزاری از انتشار فراخوان تا داوری هزاران اثری که با سرانگشتان هنرمندانه فعالان این صنعت به منصه ظهور رسیده بودند را سرلوحه کار خویش قرار دادیم و بر پاسداری از ارزش های هنری و صنعتی این آثار و تاکید بر داوری دقیق و عالمانه ارج بسیار نهادیم.

هیات داوران یازدهمین دوره مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ کشور ضمن سپاس از همه عزیزانی که از سراسر کشور آثار خود را به این دوره از مسابقات ارسال کردند ، تشکر کرده  و امید دارد که با همت بلند همه دست اندرکاران صنعت چاپ بتوانیم گام های بلندی در جهت عزت ،سربلندی  و اعتلای صنعت چاپ کشورمان برداریم.

تاکید این مسابقات نه بر معرفی و اهدای جایزه صرف که بر کمک به ارتقا کیفی محصولات  و کاهش وابستگی به محصولات خارجی از یکسو و تقویت بنیه صادراتی محصولات چاپی از سوی دیگر معطوف بوده و هست.

در این دوره از مسابقات بیش از  1700  اثر به دبیرخانه دائمی مسابقات ارسال شد و هیات داوران پس از ارزیابی اولیه 400 اثر را شایسته داروی در مرحله دوم تشخیص داد.

بی شک کیفیت آثار ارائه شده در این دوره از مسابقات برگ زرینی بود که هیات داوران را بر آن داشت تا آثار بیشتری را در مرحله دوم داروی شاهد باشد.

در این دوره در کنار بررسی آثار در دو گروه پیشین فرآیندها و روش های چاپی و مدیریت پروژه های چاپی ، بخش مسابقات دانشجویی را به بخش های این مسابقات بیافزاید.

توجه به دانش به عنوان یکی از اصول اساسی و گریز ناپذیر صنعتی در جهان کنونی امری است که در تمام جهان به آن اذعان دارند و ما نیز در گسترده صنعتی که هر روز فناورانه تر در خدمت ما قرار میگیرد از این امر بری نیستیم.

حضور دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف چاپ در این مسابقات این ویژگی مهم و اساسی را دارد که می توان در آینده نزدیک شاهد ارتباط خوب دانشگاه و صنعت بود، امری که در صنعت چاپ تا حدودی فراموش شده است.

در نخستین گام موضوع بخش دانشجویی به تحلیل بسته بندی های موجود دربازار اختصاص یافت تا هم این بخش محکی جدی بخورد و هم بتوانیم پشتوانه پژوهشی قابل قبولی برای صنعت چاپ فراهم کنیم.

توجه به آثاری که علاوه بر کیفیت، پاسخگوی نیازهای صنایع داخلی بوده و در کنار آن نگاهی هم به ارزش صادراتی داشته باشد  دراین دوره مورد توجه قرار گرفت.

هیات داوران تاکید دارد که بسیاری از محصولات تولیدی صنایع چاپ ما بدون توجه  به این امر تولید می شوند و این امر در کنار نداشتن بازار مناسب به کلیت صنعت هم لطمات جبران ناپذیری وارد می کند و ضرورت دارد که د راین زمینه تدبیر جدی اندیشیده شود.

توجه به شعار سال« تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی» در این دوره از مسابقات مورد تاکید هیات داوران قرار گرفت و آثاری بیشترین فرصت برنده شدن یافتند که بر افزایش درآمد ملی از طریق بهبود وضعیت صادرات  وافزایش گردش مالی در حوزه تولید متمرکز بودند.

هیات داوران ضمن تشکر صمیمانه از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدوار است با حمایت معاونت محترم امور فرهنگی و دفتر امور چاپ این وزارتخانه ، مسابقات صنعت چاپ به مرحله ای از اعتبار برسد که آثار برگزیده آن، همچون جشنواره های داخلی دیگر، پس از معرفی، در بازار های داخلی و حتی خارجی با استقبال روبرو شده و بازار گسترده ای بیابد.

هیات داوران با سپاس دوباره از همه شرکت کنندگان این دوره از مسابقات، خواستار حضور گسترده تر و فعال تر همه دست اندرکاران بخش های مختلف در جهت ارتقا کیفی و افزایش سهم صادراتی و بهبود جایگاه آن در تولید ملی است.

 با تشکر از حضور ارشمند داوران گرانقدر این دوره از مسابقات جشنواره صنعت چاپ اسامی این عزیزان به شرح زیر است:

آقایان :

رضا

انصاری

بیژن

بهادری

محمود

پیشعلی

جاوید

جعفری

علیرضا

جمشیدی

علیرضا

جمشیدی

حمیدرضا

حسن تهرانی

كامبیز

خالقی

فریدون

خشنودی

سعید

درویش

مسعود

دری صفت

رضا

رضایی

آرش

سپاس مقدم

علیرضا

سوری

شاه میرزا

شهریار پور

حمیدرضا

طاهری آشتیانی

جلیل

غفاری رهبر

علی

فراهانی

حسین

فرنگی

احمد

فروزیده

محمود

كریمیان اقبال

مسعود

لرستانی

هدایت

لیری

امیر

مؤمنی

وحید

محمدی

علی

محمدی شكور

علیرضا

مرادی

مجید

منظوری

مسعود

نجات

محمد

نظام

 

 

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۲۷ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ بيست و هفتم آبانکلیدها : هیات داوران مسابقات تخصصی رضایی بیانیه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: