مراسمی در خور دویستمین سال صنعت چاپ برگزار نشد
حاشیه نگاری بر مراسم جشن صنعت چاپ


نقطه قوت برنامه امسال که از نظر وزیر و سرپرست معاونت امور فرهنگی هم پنهان نماند برپایی نمایشگاهی از آثار و فعالیت های صنعت چاپ بود که در حاشیه مراسم و در یکی از طبقات تالار برپا شد.

مراسم دویستمین سال حضور صنعت چاپ درکشور، دوازدهمین دوره جشن روز ملی صنعت چاپ و تقدیر از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ در حالی در تالار وحدت تهران برگزار شد که انتقاداتی در مورد نحوه برگزاری از سوی صاحب نظران در پی داشته است.

به گزارش اخبار چاپ، دفتر امور چاپ به عنوان متولی اصلی برگزاری این مراسم در حالی به استقبال روز ملی صنعت چاپ رفت که شورای فرهنگ عمومی در نیمه تابستان از خارج شدن نام این روز ملی از تقویم خبرداد.

این امر اگرچه از سوی خود شورا چنین تفسیر شد که برخی از مناسبت ها تنها از تقویم خارج شده است ولی در زمره روزهای ملی هنوز مطرح است، اما واکنشی از سوی دفتر امور چاپ در پی نداشت.

برگزاری مراسم روز ملی صنعت چاپ نیزبه بهانه برگزاری کنفرانس سران سازمان عدم تعهد در تهران به پاییز موکول شد.

این امر از این سو هم مورد انتقاد قرار داشت که سال جاری همزمان بود با دویستمین سال حضور صنعت چاپ در کشور وبر اهمیت برگزاری مراسمی در خور و شایسته صنعت چاپ به عنوان یکی از قدیمی ترین صنایع کشور می افزود.

در ابتدا قرار بود مراسمی با حضور عالی ترین مقام اجرایی کشور، رییس جمهور در تهران برگزار شود و ثمره دو قرن  حضور صنعت چاپ به بهترین شکل ودر سطحی ارزشمند به نمایش درآید.

در نهایت مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست معاونت امور فرهنگی و مدیران و شخصیت های برجسته حوزه چاپ و فعالان و خانواده های آنان 25 آبان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

مراسمی که با همه ضعف ها در زمان اندک برنامه ریزی تا حدودی خوب برگزار شد ، اما برنامه دارای ضعف هایی بود و شایسته است برای سال های آتی این مشکلات رفع شود.

فهرست برنامه ها که قرار بود از سوی مجری اعلام شود در حالی در لحظه نخست دچار آشفتگی بود که مجری از سرپرست معاونت امور فرهنگی دعوت کرد تا برای سخنرانی پشت تریبون قرار گیرد، چیزی که با اشاره مدیران نشسته در ردیف اول صورت نگرفت و به جای سرپرست مداحی به جایگاه آمد و در آستانه محرم مداحی کرد.

حضور گسترده فعالان و خانواده های آنان و استقبال از برنامه باعث شد تا تمام فضای تالار وحدت و حتر در طبقات سوم و چهارم از جمعیت پر شود. همین امر اما یک ضعف هم به شمار آمد چرا که برگزارکنندگان تنها تدارک پذیرایی از 500 نفر دیده بودند و جمع زیادی از میهمانان پذیرایی نشدند.

نقطه قوت برنامه امسال که از نظر وزیر و سرپرست معاونت امور فرهنگی هم پنهان نماند برپایی نمایشگاهی از آثار و فعالیت های صنعت چاپ بود که در حاشیه مراسم و در یکی از طبقات تالار برپا شد.

این بخش در تمام دوره های برگزاری جشن روز ملی صنعت چاپ و معرفی برگزیدگان مسابقات بی نظیر بود به گونه ای که وزیر در بازدید از نمایشگاه از متولیان برپایی تقدیر کرد.

مراسم امسال صنعت چاپ در سال جاری هم به همه فراز ونشیب ها به پایان رسید ، اما مراسمی در خور دویستمین سال صنعت چاپ در کشور برگزار نشد. این امر در همه کشورها با شایستگی تمام و با برنامه های مختلف ، متعدد ، ویژه و در یک هفته برگزار می شود، چیزی که در ایران به یک برنامه سه ساعته  محدود شد.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۲۷ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: