هشدار حدادعادل درباره تاثیر گرانی کاغذ بر وضعیت نشر ایران


در این صنعت که در کشور ما وجود دارد میلیون‌ها نفر در سراسر ایران معیشت خود را می‌گذرانند و اگر گرانی کاغذ مهار نشود و به بازار نشر کمکی صورت نگیرد جای نگرانی جدی وجود دارد.

 غلامعلی حداد عادل در جشن ملی کتاب و کتابخوانی  درباره گرانی کاغذ و وضع معیشتی ناشران هشدار  داد.

 به گزارش  فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراسم روز ملی کتاب و کتابخوانی در برج میلاد تهران ضمن تبریک هفته کتاب اظهار داشت:  هر جا محروم‌تر است بدانید به کتاب محتاج‌تر است از این رو تا 20 تا 30 سال پیش در برخی شهرهای ایران کتابفروشی مستقل وجود نداشت و در مکان‌هایی به لحاظ اقتصادی صرف نمی‌کرد کتاب عرضه شود وظیفه شما کتابداران است که آثار را به آنها برسانید تا محرومیت‌ها جبران و کتابخانه‌ها تأسیس شوند.

حداد عادل در ادامه ضمن اشاره به اینکه هر چه کتاب بهتر و بیشتر منتشر و در دسترس دیگران قرار گیرد جامعه ما منطقی و فکر ارجمند‌تر خواهد بود، اضافه کرد: امروز نگرانیم رشدی که در جهت کتاب و کتابخوانی شاهدیم در اثر گرانی‌ها از بین برود چرا که گرانی فوق‌العاده کاغذ همه را نگران کرده است هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ اقتصادی جای نگرانی است.

وی خاطرنشان کرد: در این صنعت که در کشور ما وجود دارد میلیون‌ها نفر در سراسر ایران معیشت خود را می‌گذرانند و اگر گرانی کاغذ مهار نشود و به بازار نشر کمکی صورت نگیرد جای نگرانی جدی وجود دارد. امیدوارم همین طور که در این دولت و 33 سال پس از انقلاب نظام ما به کتاب و کتابخوانی اهتمام داشت؛ وزیر ارشاد و رئیس جمهور با تدبیر در حد امکان کاری کند که این افق روشنی که پیش چشم ما وجود دارد و شاهد افزایش شاخص‌های کتابخوانی هستیم متوقف نشده و سیر نزولی پیدا نکند، ما هم در مجلس اگر کاری از دستمان برآید انجام می‌دهیم. تصدیق می‌کنم کار دشواری است و مشکلات اقتصادی وجود دارد اما باید سعی کنیم ضایعات آن در حوزه کتاب، فکر و اندیشه به حداقل برسد.

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۱ چهارشنبه ۲۴ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ بيست و چهارم آبانکلیدها : گرانی کاغذ حداد عادل نشر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: