طاهری آشتیانی:
13 سال است به دنبال كاهش تعرفه فیلم‌ها هستیم


طاهری آشتیانی با اشاره به موافقت وزارت صنایع و معدن برای كاهش تعرفه های مواد اولیه لفاف های انعطاف پذیر گفت: حدود 13 سال است كه اتحادیه صادركنندگان بسته بندی و اتحادیه چاپخانه داران به دنبال كاهش تعرفه فیلم ها هستند ولی هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

عضو سابق كمیته ملی استاندارد بسته‌بندی گفت: حدود 13 سال است كه اتحادیه صادركنندگان بسته بندی و اتحادیه چاپخانه داران به دنبال كاهش تعرفه فیلم ها ی BOPPهستند.

حمیدرضا طاهری آشتیانی در گفتگو با اخبار چاپ در پاسخ به اینكه آیا صحت دارد كه مواد اولیه تولید فیلم از كشور قاچاق می شود،‌ گفت: خوشبختانه تولید فیلم از 7 سال پیش در كشور 10 برابر شده است به نحوی كه اكنون 95 درصد مواد اولیه تولید فیلم های پلیمری وارداتی نبوده و در كشور تولید می شود.

وی ادامه  داد: تولید گسترده این مواد موجب شده تا زمینه صادرات آن به خارج از كشور فراهم شود اما در شرایط فعلی با توجه به افزایش قیمت این مواد در داخل كشور، هیچ كس فیلم به خارج صادر نمی كند. علاوه بر این دپوی مواد اولیه تولید فیلم از سوی برخی از تولید كنندگان هم صحت ندارد.

طاهری آشتیانی عنوان كرد: در حال حاضر آنچه كه به بازار عرضه می شود بر اساس قیمت دلار حساب می شود، از همین رو افزایش قیمت دلار موجب شده تا این مواد نیز با قیمتی بالاتر به بازار عرضه شود و زمینه اعتراض برخی از افراد را فراهم كند.

وی با اشاره به موافقت اولیه وزارت صنعت، معدن و تجارت با كاهش تعرفه های مواد اولیه لفاف های انعطاف پذیر گفت: حدود 13 سال است كه اتحادیه صادركنندگان بسته بندی و اتحادیه چاپخانه داران به دنبال كاهش تعرفه فیلم ها هستند ولی هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

عضو سابق كمیته ملی استاندارد بسته‌بندی گفت: تنها ممكن است این وزارتخانه جلوی صادرات پلیمرها را بگیرد و یا محدودیتی برای صادرات اعمال كند تا پتروشیمی ها نیازهای بازار داخل را تامین كند و مشكلات موجود را برطرف كنند.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ دوشنبه ۱۵ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ پانزدهم آبانکلیدها : بسته بندی طاهری آشتیانی فیلم


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: