گزارش مهر از وضعیت کنونی دفتر امور چاپ


بر اساس اطلاع خبرنگار مهر، طی هفته‌های اخیر چند تن از مسئولان ارشد دفتر امور چاپ به اتهام پولشویی و صدور مجوزهای غیرقانونی به مراجع قضایی احضار و حتی مدتی را در بازداشت به سر برده‌اند.
در هفته‌های اخیر چند تن از مدیران دفتر امور چاپ وزارت ارشاد به اتهاماتی مانند تخلف در صدور مجوزهای غیرقانونی و نیز پولشویی، به مراجع قضایی احضار و یکی از آنها هم در بازداشت به سر برده ‌است.

به گزارش خبرنگار مهر، دفتر امور چاپ، یکی از ادارات تابعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که طبق قانون، وظیفه انجام امور مربوط به چاپ و چاپخانه‌های کشور را بر عهده دارد.

این دفتر از پنج اداره حمایت و نظارت بر صنعت چاپ، صدور مجوز کارهای چاپی غیرکتاب، صادرات و واردات محصولات چاپی، بازرسی و برنامه‌ریزی امور چاپ تشکیل شده است. علاوه بر این ادارات واحدهای بایگانی، دبیرخانه و روابط عمومی از دیگر بخش‌های دفتر امور چاپ است.

مدتی است اخبار ضد و نقیضی درباره تخلفاتی که در دوره معاون قبلی فرهنگی وزیر ارشاد در دفتر امورچاپ صورت گرفته، به گوش می‌رسد.

بر اساس اطلاع خبرنگار مهر، طی هفته‌های اخیر چند تن از مسئولان ارشد دفتر امور چاپ به اتهام پولشویی و صدور مجوزهای غیرقانونی به مراجع قضایی احضار و حتی مدتی را در بازداشت به سر برده‌اند.

«م - ن» مسئول مستقیم یکی از 5 اداره فوق‌الذکر از جمله افرادی بوده که به اتهام صدور مجوزهای غیرقانونی بازداشت و البته پس از چند روز با قرار وثیقه 600 میلیون تومان از زندان آزاد شده است.

همچنین «الف - ز» مسئول مستقیم یکی دیگر از ادارات تابعه دفتر امور چاپ نیز دو هفته پیش بازداشت شد، اما هنوز مشخص نیست او هم با قرار وثیقه آزاده شده یا همچنان در بازداشت به سر می‌برد؟

خاموش بودن تلفن همراه یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موجب شد خبرنگار مهر این موضوع را از دیگر مسئولان این وزارتخانه از جمله شخص وزیر جویا شود.

سیدمحمد حسینی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که «تخلفاتی که گفته می‌شود در دفتر امور چاپ وزارت ارشاد صورت گرفته، مشخصاً مربوط به چه مسائلی است؟» گفت: من به صورت کلی درباره این تخلفات توضیح داده‌ام، ولی مطئمن باشید در هر گوشه‌ای که تخلفی صورت گرفته باشد، با آن برخود خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در یک مجموعه وسیع، ممکن است بعضی تخلفات جزیی هم صورت گرفته باشد، ولی تا وقتی که قطعی و مسلم نشده باشد، به هیچ وجه به مصلحت نمی‌دانیم که این موضوع رسانه‌ای شود؛ بعضی رسانه‌ها مشخصات این افراد را اعلام کرده‌اند و فقط مانده نام آنها را بگویند. این روش درستی نیست.

علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سئوال که «صحبت‌هایی از تخلفات مالی در دفتر امور چاپ مطرح است و گفته شده که سرپرست دفتر امور چاپ هم بازداشت شده است. چه توضیحی در این باره دارید؟» گفت: در محیط‌های اداری و متناسب با نوع فعالیت آنها، ممکن است آسیب‌هایی هم وجود داشته باشد.

وی افزود: آسیبی هم که در حوزه چاپ اتفاق افتاده، مربوط به قبل از ورود من به مجموعه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد تاکید کرد: طبیعی است که برخی افراد را به عنوان مطلع احضار می‌کنند تا در این باره توضیح دهند.

اما داریوش رضوانی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات جزیی‌تری از این موضوع ارائه کرد. او در این باره به خبرنگار مهر گفت: در مرحله‌ای اثبات شده که در زمینه صدور مجوزها در دفتر امور چاپ، نظارت دقیقی وجود نداشته و لذا دستگاه قضایی سئوال کرده و یکی، دو نفر از نیروهای این دفتر را برده و از آنها سئوالاتی کرده است.

وی افزود: با این حال تاکنون به صورت مکتوب هیچ موضوعی را به وزارتخانه یا معاونت امور فرهنگی اعلام نکرده‌اند و مثلاً نگفته‌اند که مدیر فلان بخش باید مراجعه کند و در این باره توضیح بدهد و لذا ما منتظر هستیم دستگاه قضایی خودش در این باره توضیح دهد.

رضوانی در پاسخ به این سئوال که «آیا صحت دارد که یک نفر از این دو یا قرار وثیقه 600 میلیون تومانی آزاد شده و نفر دوم همچنان در بازداشت به سر می‌برد؟» تاکید کرد: بله یکی از این افراد آزاد شده اما از رقم دقیق وثیقه او بی‌اطلاعم. البته مطلع هستم که یک نفر دیگر از کارشناسان این دفتر هم مورد سئوال واقع شده است.

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین گفت: تا الان اتهامی متوجه سرپرست دفتر امور چاپ نبوده، ولی ممکن است از هر فردی که مسئولیتی در دستگاه‌های دولتی دارد، به عنوان مطلع سئوال شود و اگر هم خدای ناکرده اتهامی متوجه کسی باشد، طبق مقررات و قوانین با او برخورد می‌شود.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۱ دوشنبه ۱۵ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ پانزدهم آبانکلیدها : ارشاد دفتر امور چاپ خبرگزاری مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: