از سوی رضوانی مطرح شد:
حل مشکلات کاغذ ناشران و احتمال تعیین اسماعیلی به عنوان معاون وزیر


داریوش رضوانی در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات مشکلات کاغذ را با توجه به واردات گسترده این محصول تا حدودی زیادی رفع شده دانست و درباره تعیین فردی به عنوان معاون فرهنگی وزیر اگرچه رد نکرد که ممکن است علی اسماعیلی این فرد نباشد، اما انتخاب معاون را در حوزه اختیارات وزیر ارشاد اعلام کرد.

  مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد درباره مشکلات کاغذ و تعیین فردی به عنوان معاون فرهنگی وزارتخانه سخن گفت.

داریوش رضوانی در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات مشکلات کاغذ را با توجه به واردات گسترده این محصول تا حدودی زیادی رفع شده دانست و درباره تعیین فردی به عنوان معاون فرهنگی وزیر اگرچه رد نکرد که ممکن است علی اسماعیلی این فرد نباشد، اما انتخاب معاون را در حوزه اختیارات وزیر ارشاد اعلام کرد.

 وی گفت: انبارهای کاغذ کشور بررسی شده و بحث کمبود کاغذ در کشور اصلاً وجود ندارد. ضمن اینکه به مرور واردات دارد انجام می‌شود.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی با اشاره به نامه اخیر سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره مشکلات کاغذ، گفت: اعضا کمیسیون فرهنگی مجلی و بعضی دیگر از نمایندگان محترم در نامه‌‌هایی مجزا از وزارت ارشاد درباره نابسامانی وضعیت کاغذ و گرانی آن سئوال کرده بودند و آقای اسماعیلی هم اعلام کرده‌اند که مسئولیت بحث کاغذ بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

روند افزایش قیمت کاغذ مهار شده است

وی به برگزاری چند جلسه کارگروه حل مشکل کاغذ در وزارت ارشاد اشاره کرد و افزود: در این جلسات به این نتیجه رسیدیم که فاصله بین ثبت سفارش واردکنندگان کاغذ در مرکز مبادلات ارزی و دریافت ارز جهت واردات کاغذ، کم شود و همچنین کاغذ در اولویت‌های 1 و 2 قرار بگیرد نه اولویت 6.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: الان بازار کاغذ در وضعیت ثبات قرار دارد؛ قیمت کاغذ 70 گرمی تا مرز 100 هزار تومان هم رفت ولی الان روی 83 و 84 هزار تومان در نوسان است. البته قبول دارم که قیمت کاغذ باید زیر 70 هزار تومان باشد.

ناشران از اتحادیه ناشران کاغذ زیر 70 هزار تومان بگیرند

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در پاسخ به این سئوال که آیا این معاونت هم برنامه‌ای شبیه برنامه معاونت مطبوعاتی برای ارائه حواله به منظور دریافت کاغذ یارانه‌ای توسط ناشران دارد یا خیر، گفت: این طرح توسط یکی از موسسات وابسته به معاونت مطبوعاتی (نشرآوران) اجرا شد و ضمن اینکه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز هم‌اکنون در حال توزیع کاغذ زیر قیمت 70 هزار تومان به ناشران است.

رضوانی گفت: افرادی را هم پیدا کرده‌ایم به عنوان واردکننده کاغذ که زیر قیمت 70 هزار تومان کاغذ را وارد می‌کنند و ناشران را هم برای دریافت این کاغذها معرفی می‌کنیم.

هفته آینده؛ مصاحبه مطبوعاتی علی اسماعیلی

وی همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که «با توجه به اظهارات برخی اشخاص در مورد مذاکره وزیر ارشاد با آنها برای تصدی مسئولیت معاونت فرهنگی این وزارتخانه، آیا قرار است علی اسماعیلی این مسئولیت را به شخص دیگری واگذار کند یا خیر؟» گفت: تصمیم‌گیری درباره معاون فرهنگی وزارت ارشاد با شخص وزیر ارشاد است.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در عین حال گفت: نکته‌ای که مسلم است این است که سرپرست فعلی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در این مدت کارش را با قدرت انجام داده و نواقص را پیگیری کرده و این خبر را هم اعلام کنم که آقای اسماعیلی هفته آینده و به مناسبت هفته کتاب مصاحبه مطبوعاتی برگزار می‌کند و به همه سئوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

رضوانی تاکید کرد: ممکن است صحبت‌های برخی افراد هم در این مورد که در بعضی سایت‌ها منتشر شده، مربوط به قبل از معرفی آقای اسماعیلی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی بوده باشد. در هر حال تا الان هیچ بحثی در مورد تعیین مسئول جدید برای معاونت فرهنگی حداقل بنده نشنیده‌ام.

وی در مورد بدهی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران خارجی گفت: از رقم کلی این بدهی، حدود 20 درصد باقی مانده که تسویه شود و ما سعی کرده‌ایم با همکاری اتحادیه ناشران بین‌الملل این مسئله را حل کنیم. مشکلی که در این زمینه هست، ناشی از تحریم است، چون این امکان برای ما وجود ندارد که پول را به حساب آنها واریز کنیم و الا مشکلی از جهت نقدینگی وجود ندارد.

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تاکید کرد: همه هم و غم ما این است که آسیبی از این جهت به بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران وارد نشود، چون ما به بخش بین‌الملل نمایشگاه بیست و ششم توجهی ویژه‌ای داریم.

داریوش رضوانی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در پایان ابراز امیدواری کرد همه بدهی‌های خارجی نمایشگاه کتاب تهران در دوره بیست و پنجم تا پیش از شروع نمایشگاه بیست و ششم تسویه شود.

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۱ پنج شنبه ۱۱ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ يازدهم آبانکلیدها : رضوانی کاغذ معاون فرهنگی وزیر ارشاد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: