در دیدار اعضای اتحادیه صادرکنندگان مطرح شد
اعلام آمادگی معاونت فرهنگی برای حل مشکلات صنعت چاپ


معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در این جلسه آمادگی این معاونت برای همکاری و رفع مشکلات موجود در صنعت چاپ را اعلام کرد و از اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ خواست تا در طول سال با برگزاری چنین جلساتی، مشکلات این حوزه را با هدف چاره‌اندیشی و ارایه راهکار مطرح کنند.

  سرپرست معاونت امور فرهنگی وزیر ارشاد دردیدار اعضای هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از آمادگی این معاونت برای حل مشکلات صنعت چاپ کشور خبر داد.

باباک عابدینی، نایب رییس این اتحادیه با اشاره به این که هدف از این نشست بررسی و رفع مشکلات صنعت چاپ کشور بود به ایبنا گفت: معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در این جلسه آمادگی این معاونت برای همکاری و رفع مشکلات موجود در صنعت چاپ را اعلام کرد و از اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ خواست تا در طول سال با برگزاری چنین جلساتی، مشکلات این حوزه را با هدف چاره‌اندیشی و ارایه راهکار مطرح کنند.

وی افزود: اسماعیلی کاملا به مشکلات و مسایل پیش آمده در صنعت چاپ واقف بود و تاکید کرد که صنعت چاپ باید بیش از پیش در حمایت و صیانت از فرهنگ داخلی کشور فعالیت کند.

وی گفت : در این نشست که در دفتر معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد، مشکلاتی که اکنون صنعت چاپ با آن‌ها مواجه است مانند مشکلات تعرفه مواد اولیه‌ای که در تولید کتاب به‌کار برده می‌شوند، مطرح شد.

وی ادامه داد: اعضای هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در این جلسه درباره امکانات صادراتی صنعت چاپ، سرمایه‌گذاری‌هایی که تاکنون در صنعت چاپ انجام شده و تکنولوژی‌هایی که صنعت چاپ به آن‌ها دسترسی پیدا کرده است، صحبت کردند.

نایب‌رییس اتحادیه صادرکنندگان چاپ افزود: همچنین این اعضا به بحث و گفت‌وگو درباره جایگاه فعلی صنعت چاپ ایران در کشور، اهمیت صنعت چاپ در عرصه تولیدات و صادرات و مواد اولیه مورد نیاز برای توزیع و صادرات در صنعت چاپ ایران پرداختند.

عابدینی عنوان کرد: از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه می‌توان به بیان اهمیت و ضرورت صنعت چاپ در صیانت از فرهنگ کشور و اهمیت حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی مانند نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی «گلف» اشاره کرد.

وی توضیح داد: در این جلسه به ضرورت حضور دست‌اندرکاران چاپ کتاب و ناشرانی که در بحث صادرات کتاب‌های آموزشی و نشریه‌ها فعالیت می‌کنند نیز تاکید شد.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۱ پنج شنبه ۱۱ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: