ایسنا از نمایشگاه نوزدهم مطبوعات گزارش داد
بی مهری به صنعت چاپ در میان اهالی مطبوعات


نمایندگانی از هشت مرکز چاپ برتر که چاپ روزنامه‌ها و مجلات را برعهده دارند در این نمایشگاه حضور دارند. مخاطبان کمی در این بخش دیده می‌شوند که مکان غرفه‌ها می‌تواند در این استقبال سرد تأثیرگذار بوده باشد.

  «سیر تحول چاپ در ایران» این جمله‌ای است که روی پوسترهایی در قطع A3 بالای عکس‌هایی قدیمی از صنعت چاپ نوشته شده و روی دیوار غرفه‌های بخشی از طبقه‌ی دوم شبستان مصلای تهران چسبانده شده است.

به گزارش ایسنا، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برای اولین‌بار به موضوع‌های متنوعی پرداخته که یکی از آن‌ها که به‌طور مستقیم با مطبوعات ارتباط دارد «صنعت چاپ» است.

در طبقه‌ی دوم سالن شبستان مصلا بخشی به نام چاپ با هشت غرفه به صنعت چاپ اختصاص داده شده است و شرکت‌کنندگان توسط خود وزارت ارشاد برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده‌اند.

نمایندگانی از هشت مرکز چاپ برتر که چاپ روزنامه‌ها و مجلات را برعهده دارند در این نمایشگاه حضور دارند. مخاطبان کمی در این بخش دیده می‌شوند که مکان غرفه‌ها می‌تواند در این استقبال سرد تأثیرگذار بوده باشد.

حسینی - مسئول غرفه‌ی چاپ انتخاب رسانه - به خبرنگار ایسنا گفت: اگر مکان غرفه در طبقه‌ی پایین بود، طبیعتا می‌توانستیم تعامل بیشتری با رسانهها داشته باشیم، تعداد کمی از مخاطبان به این طبقه و بخصوص به این بخش می‌آیند.

امیر فاضل - مسئول غرفه‌ی هنر سرزمین سبز - هم که سابقه‌ی فعالیت در مطبوعات را نیز دارد، ضمن آن‌که این اقدام معاونت مطبوعاتی را بسیار خوب دانست، بیان کرد: نقطه ضعف این کار در تبلیغاتی است که انجام نشده و به همین دلیل، مخاطبان کمی به سراغ ما می‌آیند و بسیاری از مراجعه‌کنندگان اصلا نمی‌دانند چنین بخشی در نمایشگاه وجود دارد.

او ادامه داد: اگر تبلیغات بیشتری می‌شد و مکان بهتری به این بخش اختصاص داده می‌شد، طبیعتا تعامل بیشتری صورت می‌گرفت و استقبال هم بهتر می‌شد.

وی با بیان این‌که ما در مرحله‌ی برندسازی هستیم، اظهار کرد: نیاز به حمایت بیشتر دیده می‌شود، چون حیات صنعت چاپ و مطبوعات به یکدیگر بستگی دارد و این دو با یکدیگر رابطه‌ی مستقیم دارند. از آنجا که کار چاپ، یک کار صنعتی است، برگزاری چنین نمایشگاهی با ابعاد گسترده‌تر می‌تواند به این صنعت کمک کند.

عبدالوهاب - مسئول غرفه‌ی چاپ سرمدی - نیز درباره‌ی این بخش از نمایشگاه گفت: وجود چنین بخشی، تعامل بین چاپخانه‌ها و نشریات را بیشتر می‌کند.

وجود بخش چاپ، گام مثبتی در راستای آشنایی مخاطبان با پشت صحنه‌ی نشریات است. البته اگر پیش از آغاز نمایشگاه، اطلاع‌رسانی لازم درباره‌ی آن می‌شد، مخاطب بیشتری به این بخش مراجعه می‌کرد و بخش چاپ مانند بخش‌های بین‌الملل و نشریات دانشگاهی در طبقه‌ی دوم با استقبال کم مواجه نمی‌شد.

 

منتشر شده توسط ایسنا در تاریخ ۱۳۹۱ پنج شنبه ۱۱ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ يازدهم آبانکلیدها : نمایشگاه مطبوعات بخش چاپ ایسنا


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: