محمد جواد ادبی در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد:
به احتمال معاون فرهنگی وزیر ارشاد می شوم


رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، انجام مذاکراتی با وی برای پذیرش سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تایید کرد.

 رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، انجام مذاکراتی با وی برای پذیرش سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تایید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد ادبی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید انجام گفتگوهایی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی برای پذیرش پست معاونت فرهنگی این وزارتخانه گفت: جایگاه و پایگاه معاونت فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاهی بسیار مهم بوده و در دوره وزارت آقای حسینی ارتقاء خوبی نیز یافته است.

وی ادامه داد: جایگاه فعلی من ریاست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است. گفتگوها و مباحثه هایی نیز برای پذیرش این سمت با من انجام شده است و بدیهی است که هر مصلحتی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معاونت فرهنگی بدانند می تواند تاثیرگذار باشد.

ادبی افزود: شخص آقای اسماعیلی سرپرست فعلی معاونت فرهنگی هم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و من تلاشم این است که در جایی از سپهر فرهنگی نظام که بتوانم منشاء خدمتگزاری باشم، در آنجا خدمت کنم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در پاسخ به سوالی درباره علت پذیرش این سمت با توجه به ماه های پایانی دولت دهم گفت: البته من هنوز این سمت را نپذیرفته ام. گفتگوهایی انجام شده و هنوز اتفاقی رخ نداده است. اما مساله اصلی این است که نباید مسئولیتهای فرهنگی را با فضاهای سیاسی تعریف کنیم. دولت نهم و دهم  در حوزه فرهنگ فعالیتهای فوق العاده ای انجام داده که انشاالله ادامه بیابد. لذا معتقدم اگر کسی حتی یک روز هم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد می تواند منشاء تاثیر در سپهر فرهنگی ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان دولت هم فرصت زیادی مانده و هرکس در این منصب قرار بگیرد به همان اندازه در جریان فرهنگی کشور موثر است و البته اگر در همین مدت سیاستهای درستی اتخاذ شود می تواند منشاء تاثیرات زیادی در آینده نیز شود.

ادبی ادامه داد: بی مهری هایی به فعالیت آقای دری شد. او در زمان تصدیگری خود در سمت معاونت فرهنگی همکاریهای خوبی با نهادهای فرهنگی داشت و امیدواریم که در آینده این فعالیتها با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

ادبی با اشاره به انتصاب خود به سمت ریاست انجمن از سوی رئیس جمهور نیز گفت: من به دلیل سمتم در انجمن از سال 1389 با نهاد ریاست جمهوری ارتباط داشته ام و پس از آن هم به خاطر سمتم در سازمان میراث فرهنگی با مجموعه ریاست جمهوری ارتباطاتی داشته ام.

وی در پایان گفت: آقای احمدی نژاد دغدغه های بسیار جدی در حوزه مسائل فرهنگی در کشور دارند و ایشان اولین رئیس جمهوری است که در عمر انجمن به انجمن آمد و این در تاریخ انجمن بی نظیر است. صرف زمان زیادی توسط ایشان در انجمن خود به خوبی نشان از اهمیت فرهنگ در جریان اندیشه ایشان دارد.

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۱ سه شنبه ۹ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ نهم آبانکلیدها : معاونت فرهنگی ادبی حسینی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: