دو ناشر از 6 ناشر بزرگ جهان یکی می شوند
ادغام پنگوئن و رندوم هاوس


براساس توافق به دست آمده، این دو شرکت ناشر در قالب یک مجموعه واحد تحت نام "پنگوئن رندوم هاوس" اداره خواهد شد.

 بنگاه انتشاراتی پیرسون می گوید که با گروه رسانه ای آلمانی برتلزمان به توافقی دست پیدا کرده که به سبب آن، دو شرکت ناشر پنگوئن و رندوم هاوس در یکدیگر ادغام خواهند شد.

 بی بی سی  گزارش کرد : براساس توافق به دست آمده، این دو شرکت ناشر در قالب یک مجموعه واحد تحت نام "پنگوئن رندوم هاوس" اداره خواهد شد.

گروه برتلزمان ۵۳ درصد از سهم این شراکت و پیرسون ۴۷ درصد از آن را در اختیار خواهند داشت.

این دو بنگاه انتشاراتی هفته پیش از بحث بر سر انجام معامله ای مابین خود خبر دادند. در پایان هفته نیز گزارشی منتشر شد که حاکی از ارائه یک پیشنهاد به پنگوئن از سمت بنگاه خبری نیوز کورپوریشن بود.

هفته نامه ساندی تایمز گزارش داد که نیوز کورپوریشن – مالک انتشارات هارپرکالینز – آماده ارائه پیشنهاد خرید کل سهام پنگوئن به صورت نقد و با قیمتی در حدود یک میلیارد پوند بود.

فرصتهای بیشتر

اتحاد بین پنگوئن و رندوم هاوس، در نوع خود اولین پیوندی محسوب می شود که در بین ۶ ناشر برتر جهان رقم می خورد. ناشران دیگر عبارتند از "اَشِت"، "هارپرکالینز"، "مک میلان" و "سایمون و شوستر".

هنگامی که هفته پیش اخبار آن مذاکرات منتشر شدند، ناظران صنعت چاپ گفتند که توافقاتی از این دست، یک واقعیت اجتناب ناپذیر هستند؛ به این دلیل که ناشران، جملگی به دنبال راهی برای تطبیق دادن خود با چشم انداز در حال تغییر صنعت چاپ و نشر هستند. آنان از بابت همه گیرتر شدن ای-بوک ها و افزایش ضرباهنگ بسته شدن کتاب فروشی ها، در حال تحمل ضررهای سنگینی هستند.

خیز سریع ای-بوک ها، برای ناشران بدین معناست که باید در تلاش برای بالا بردن قدرت چانه زنی خود با سرویس دهندگان آنلاین - همچون آمازون – باشند.

مارجوری اسکاردینو، مدیر عامل پیرسون که ریاستش در انتهای سال جاری به پایان می رسد، گفت: "پنگوئن محبوب ترین بخش از تشکیلات پیرسون است. شراکت با رندوم هاوس، بخت و فرصتهای بیشتری را در اختیار هر دو ناشر قرار خواهد داد. تشکیلات جدید قادر خواهد بود که حضور بیشتری در دنیای به سرعت در حال تغییر کتابهای دیجیتال داشته باشد."

منتشر شده توسط بی بی سی در تاریخ ۱۳۹۱ سه شنبه ۹ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ نهم آبانکلیدها : انتشتارات پنگوئن رندوم هاوس بی بی سی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: