در قالب سلسله نشست‌های "تجربه‌های نشر ایران "
نشر در شرایط کنونی» بررسی می‌شود


کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با هدف انتقال مستقیم تجارب یادشده، سلسله جلسه‌های ماهانه‌ای را با عنوان «تجربه‌های نشر ایران» برگزار می‌کند. این جلسه‌ها به بحث و گفت‌وگو و همچنین پرسش و پاسخ با شماری از فعالان نشر ایران اختصاص دارد که تجربه‌های موفقی را در حرفه خود داشته‌اند .

مشاور کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از برگزاری چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه‌های نشر ایران» خبر داد و گفت: در این نشست موضوع «نشر در شرایط کنونی» بررسی خواهد شد.
مجید رهبانی به ایبنا گفت : تجربه‌های گرد‌آمده در صنعت نشر ایران یکی از منابع ارزشمند و قابل استفاده‌ای است که به‌ندرت ثبت و ضبط شده، به دیگر همکاران و اعضای صنف انتقال یافته یا در معرض بحث و بررسی کارشناس‌ها و صاحب‌نظران قرار گرفته است. این منبع ناپیدا و ناشناخته، یعنی تجربه‌های بومی نشر کشور، حتی قابلیت آن را دارد که به مرجعی جدی و معتبر در آموزش نشر تبدیل شود .
وی افزود: این تجربه‌ها چگونگی تاسیس و مدیریت موسسه انتشارات تا روش‌های شناخت بازار و کشف تقاضا و بازاریابی برای تولیدات و یا راه‌اندازی کتابفروشی و شیوه‌های جذب مشتری و عرضه کتاب و... را در برمی‌گیرند .
مدیرمسوول نشریه جهان کتاب  اظهار کرد: این تجربه‌ها که با صرف وقت و هزینه بسیار در محیط و فضای خاص کشور ما به دست آمده‌اند، بی‌تردید ارزش بررسی، ثبت و ضبط، انتشار و آموختن را دارند .
وی توضیح داد: کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با هدف انتقال مستقیم تجارب یادشده، سلسله جلسه‌های ماهانه‌ای را با عنوان «تجربه‌های نشر ایران» برگزار می‌کند. این جلسه‌ها به بحث و گفت‌وگو و همچنین پرسش و پاسخ با شماری از فعالان نشر ایران اختصاص دارد که تجربه‌های موفقی را در حرفه خود داشته‌اند .
رهبانی افزود: چهارمین جلسه «تجربه‌های نشر ایران» فردا هفتم آبان‌ماه از ساعت 17 تا 19 در تالار اجتماعات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برگزار خواهد شد. علیرضا رمضانی، مدیر نشر مرکز و جعفر همایی، مدیر نشر نی مهمان‌های این نشست‌اند .
وی در پایان گفت: در این جلسه ابتدا تجارب گذشته مدیران نشر ایران در غلبه بر مشکلات حرفه خود و سپری کردن دوره‌های دشوار و تداوم‌ بخشیدن به فعالیت‌ها بررسی می‌شود، سپس ادامه جلسه به بحث و گفت‌وگو و هم‌فکری درباره مسایل پیش روی نشر ایران و چشم‌انداز آینده آن اختصاص خواهد یافت .

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۶ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ ششم آبانکلیدها : اتحادیه ناشران نشست های ماهانه رهبانی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: