طرح وحدت مشکلات را حل نمی کند
ذکایی :تشکیل اتحادیه کشوری صنعت چاپ ؛ راه برون رفت از مشکلات


جلال ذکایی در گفتگو با اخبار چاپ افزود: راهکار مشکلی که بانیان وحدت به آن اشاره دارند تشکیل اتحادیه کشوری صنعت چاپ است که هم سازو کار آن در مجمع تعریف شده و هم وحدت مورد نظر براساس آن محقق می شود.

مدیر کل پیشین دفتر امور چاپ گفت: آنچه به عنوان وحدت مطرح می شود وقرار است برای آن سازمانی راه اندازی شود را مجمع امور صنفی پیش بینی کرده و می توان با ان مشکلات صنعت چاپ را حل کرد.

جلال ذکایی در گفتگو با اخبار چاپ افزود: راهکار مشکلی که بانیان وحدت به آن اشاره دارند تشکیل اتحادیه کشوری صنعت چاپ است که هم سازو کار آن در مجمع تعریف شده و هم وحدت مورد نظر براساس آن محقق می شود.

وی گفت: طرح مفهوم گنگی به نام وحدت و تشکیل شورایی برای  آن در شرایطی که صنعت چاپ دچار مشکلات بزرگی چون نقدینگی و بحران چاپخانه داری است به نظر معقول نمی رسد.

وی گفت : کافی است چند اتحادیه بزرگ و اتحادیه های بزرگ استانی در قالب یک اتحادیه بزرگ کشوری در مجمع امور صنفی حضور یابند و با تشکیل این اتحادیه مشکلات صنعت چاپ را رفع کنند.

به گفته ذکایی مشکلات کنونی صنعت چاپ با شعار وحدت  وتشکیل یک شورا بدون روشن بودن هدف و نتیجه رفع نخواهد شد .

ذکایی طرح چنین موضوعاتی در این شرایط را فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی ها دانست و تاکید کرد: هیچ کس با وحدت و اشتراک نظر صنف چاپ مخالف نیست اما جای این پرسش باقی است که مگر چه اتفاق بزرگی صنعت چاپ را درگیر کرده که نیاز به وحدت احساس شود.

وی طرح این موضوع را ناروشن و اهداف آن را گنگ دانست و گفت: با تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت چاپ همه اذعان داشتند که ما در ایده آل ترین شرایط تعامل  وحدت هستیم ولی معلوم نشد که در اوج وحدت چه اتفاقی رخ داد که نوای وحدت دوباره از گوشه ای سر داده شد.

وی بر ضرورت شناخت مطالبات اساسی صنعت چاپ تاکید کرد و گفت: در این شرایط که چاپخانه های کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند وحدت مطالبه اصلی این صنعت نیست.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۶ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ ششم آبانکلیدها : ذکایی وحدت اتحادیه کشوری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: