زارعی نجفدری خبر داد
گشایش دفتر اتحادیه ناشران جهان اسلام در اروپا


این دفتر ویژه منطقه اروپاست و قرار است فعالیت های حوزه اروپا در این دفتر ساماندهی و پیگیری شود.

 اتحادیه ناشران جهان اسلام که به مرکزیت تهران راه اندازی شده و سال گذشته میزبان نخستین نشست بین المللی خود بود نخستین دفتر بین المللی خود را در اروپا و در آتن گشایش کرد.

زارعی نجفدری که مدیر انتشارات علمی- فرهنگی، مشاور فرهنگی رییس جمهور و دبیر کلی این اتحادیه را دارد در آتن دفتر این اتحادیه را گشایش کرد.

به گفته وی، این دفتر ویژه منطقه اروپاست و قرار است فعالیت های حوزه اروپا در این دفتر ساماندهی و پیگیری شود.

خبرگزاری فارس به نقل از زارعی نجفدری نوشت: بر اساس استراتژی اتحادیه جهانی ناشران مسلمان و توافقی که در مجمع عمومی اتحادیه به انجام رسید مقرر شد در 5 قاره دفتر نمایندگی اتحادیه جهانی ناشران مسلمان فعالیت داشته باشد که خوشبختانه دفتر این اتحادیه در منطقه اروپا در کشور یونان، گشایش یافت

وی با اشاره به اینکه عقبه تمدنی اروپا از یونان سرچشمه می‌گیرد، افزود: این کشور مکان بسیار مناسی جهت تعاطی فرهنگی و تعامل در حوزه نشر بین اندیشمندان و فرهیختگان و ناشران مختلف است که می توانند از هماهنگی‌ها و بسترسازی مناسب آن استفاده کنند.

دبیر کل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان با تأکید به اینکه با افتتاح دفاتر نمایندگی این اتحادیه در مناطق مختلف، روند فعالیت‌های آن با حرکت فراگیرتر روبرو خواهد شد ادامه داد: در دی ماه سالجاری شورای اجرایی اتحادیه در تهران و به منظور تصویب آئین‌نامه‌های اجرایی، تشکیل جلسه خواهد داد.

زارعی نجفدری، اظهار امیدواری کرد اوایل سال 2013 میلادی دفتر نمایندگی اتحادیه در آفریقا هم گشایش می یابد.

 اتحادیه جهانی ناشران مسلمان در پی برگزاری دومین اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام در آبان ماه سال گذشته و با آرای قاطع شرکت کنندگان از 42 کشور جهان شکل گرفت.

 

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۱ سه شنبه ۲ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ دوم آبانکلیدها : ناشران جهان اسلام اتحادیه اروپا


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: