با وجود مخالفت اتحادیه چاپخانه داران تهران
شورای هماهنگی وحدت میان صنوف چاپ تشکیل می شود


مسئله وحدت و همدلی میان اعضای صنعت چاپ کشور از مدت ها پیش مورد توجه بود ؛ چرا که اختلافات میان صنوف مختلف و حتی اختلافات صنوف با سیاستگذاران دولتی همواره آسیب های جدی به این صنعت وارد کرده بود.

 طلسم وحدت میان صنوف چاپ بالاخره شکست و جمعی از اعضای اتحادیه ها گردهم آمدند تا نهال وحدت بکارند. این درحالی است که گرد آوردن همه صنوف زیر یک سقف کار آسانی نیست.

به گزارش اخبار چاپ، پس از اختلافات عدیده ای که در میان صنوف چاپ کشور رخ داد اتحادیه لیتوگرافان پیش قدم شد تا سنگ بنای وحدت بگذارد.

انحلال انجمن چاپ دیجیتال و مسئله پیوستن آن به یکی از صنوف چاپ اخرین چالش جدی اتحادیه های چاپ تهران و لیتوگرافان و صحافان از سوی دیگر بود.

انجمن چاپ دیجیتال که قرار بود به اتحادیه با سابقه تهران بپیوندد با نامه یوسف افراش به مجمع امور صنفی مبنی بر در دستورکار قرار نگرفتن این عضویت به اتحادیه چاپخانه داران معلق شد؛ چیزی که مورد اعتراض هیات مدیره اتحادیه تهران قرار گرفت؛ چرا که نامه یوسف افراش نه تاریخ داشت و نه شماره.

اما این امر مانع نشد تا برخی از اعضای صنوف دیگر به اتحاد  وهمدلی بیندیشند.

احمد ابوالحسنی، نایب رییس انجمن لیتوگرافان تهران از بانیان تشکیل شورای هماهنگی وحدت میان صنوف چاپ کشور گفت: مسئله وحدت و همدلی میان اعضای صنعت چاپ کشور از مدت ها پیش مورد توجه بود ؛ چرا که اختلافات میان صنوف مختلف و حتی اختلافات صنوف با سیاستگذاران دولتی همواره آسیب های جدی به این صنعت وارد کرده بود.

به گفته وی هدف از تشکیل شورای هماهنگی وحدت، ایجاد همدلی و حل مشکلات صنفی در یک نگاه ملی است.

وی حضور اعضای اتحادیه های صحافان، لیتوگرافان، دیجیتال، پیشکسوتان، بانوان و اتحادیه های تبریز، قم، گیلان و ... را نشانه نگاه فراملی این شورا دانست و از همه فعالان حوزه چاپ کشور دعوت کرد که برای همدلی و وحدت بیشتر به این تشکل بپیوندند.

هرچند که در نشست روز یکشنبه اتحادیه چاپخانه داران تهران این نشست را تحریم کردند و تنها مصطفی تینای تهرانی، نایب رییس این اتحادیه حضور یافت و اعلام کرد که به عنوان یک فرد حقیقی در صنف چا پ  در این نشست حضور دارد با این حال ابولحسنی از موافقت ضمنی اعضای این اتحادیه با این شورا خبر داد.

ابوالحسنی گفت: منشور 24 ماده ای این شورا که در دسترس قرار دارد به عنوان یک سند راهبردی است و در صورت حضور همه اعضای صنوف چاپ می توان نسبت به بهتر شدن متن این منشور برنامه ریزی کرد.

ابوالحسنی گفت: اتحادیه لیتوگرافان به عنوان نخستین بانی این نشست نخستین میزبان بود و قرار است در نشست بعدی تصویب شود که نشست های شورا هر ماه و با ریاست اتحادیه میزبان نشست برگزار شود.

وی از استقبال مدیران وزارت ارشاد از جمله علی اسماعیلی و یوسف افراش از تشکیل این شورا خبر داد.

 باید دید چنین تشکل ها و شوراهایی چقدر در عمل می توانند گره از مشکلات این صنعت مهم و کلیدی بگشایند.

 

منتشر شده توسط اخابر چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ سه شنبه ۲ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ دوم آبانکلیدها : شورای هماهنگی چاپ اتحادیه ها


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: