تشریح دلیل حضور گسترده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت:
اسماعیلی : مدیران معاونت فرهنگی در ماموریت بودند


سرپرست معاونت امور فرهنگی وزیر ارشاد حضور پرتعداد مدیران این وزارتخانه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را نسبت به سال های گذشته کمتر دانست و اعلام کرد که این مدیران همگی درماموریت کاری بوده اند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزیر ارشاد حضور پرتعداد مدیران این وزارتخانه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را نسبت به سال های گذشته کمتر دانست و اعلام کرد که این مدیران همگی درماموریت کاری بوده اند.

علی اسماعیلی  به فارس گفت: این فضاسازی است که روزنامه‌ها انجام می‌دهند، اگر انجام شود عده‌ای منتقد هستند انجام هم نشود باز عده‌ای منتقد هستند.

وی افزود: اما اگر این وضع را نسبت به سال گذشته‌ بررسی کنید خواهید دید آمار کلی ما با کاهش مواجه بوده و نسبت به افرادی که سال قبل در نمایشگاه شرکت کرده‌اند تعداد کمتر بوده است؛ افراد حاضر هریک در حوزه‌های خود با یک ماموریتی حضور یافته بودند چه در حوزه بین‌الملل، حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی، صنعت چاپ و... همه دوستان حضور خوبی داشتند.

وی درباره نتایج این حضور هم گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی و تلاش‌هایی که صورت گرفت با توجه به وقفه‌ای که ایجاد شده بود، حضور پررنگ ایران در این نمایشگاه با 14 ناشر و 1700 عنوان کتاب را شاهد بودیم و وزارت ارشاد هم تمام تلاش خود را بکار برد تا جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی داشته باشد و در این راستا غرفه خوب تهیه و برنامه‌های خوبی انجام شد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی درباره تشکیل دبیرخانه دائمی برای حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور هم گفت: نمایشگاه فرانکفورت قدمتی 500 ساله دارد، یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی دنیاست که در آلمان برپا می‌شود و جز در سال 1947 در بقیه سالها شاهد برگزاری این نمایشگاه و فعالیتش بودیم؛ سیاستگذاری صنعت نشر باید در این نمایشگاه رقم خورد از این رو نقش جمهوری اسلامی هم می‌تواند پررنگ باشد، برای اینکه در سال‌های آتی و حضور در نمایشگاه‌هایی اینچنین دچار وقفه نشویم یک دبیرخانه دائمی برای حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور راه‌اندازی کردیم تا فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: این دبیرخانه بصورت فعال در طول سال برای حضور ایران در هر نمایشگاهی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

اسماعیلی  مسئولیت این دبیرخانه را به عهده موسسه نمایشگاه های فرهنگی دانست و گفت: چون مجری برنامه‌های خارج از کشور ما موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران است، دبیرخانه هم ر آن مجموعه دایر خواهد شد تا از امروز با برنامه‌ریزی حضور موثر و هدفمندی در نمایشگاه‌های خارجی داشته باشیم.

وی در پاسخ به انتقاد ناشران از عدم تجمیع غرفه‌های ایران در یک مکان تصریح کرد: یکی از بحث‌ها این موضوع است تا با برنامه‌ریزی خاص به صورت متمرکز در نمایشگاه‌های خارج از کشور حاضر شویم، از این رو سیاستگذاری این مهم از برنامه‌های دبیرخانه است تا شاهد حضور یکپارچه ایران در نمایشگاه‌های آتی باشیم.

 

 

 

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۱ چهارشنبه ۲۶ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ بيست و ششم مهرکلیدها : معاونت امور فرهنگی فرانکفورت مدیران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: