مدیر عامل جدید کارخانهٔ کاغذ پارس :
می توانیم ۵۰ درصد کاغذ تحریر مورد نیاز را تولید کنیم


مدیر عامل جدید هیات مدیرهٔ کارخانهٔ کاغذ پارس در نخستین گفتگو پس از انتخاب شدن به این سمت تاکید کرد : این کارخانه توان تولید ۵۰ درصد از کاغذ تحریر مصرفی داخل کشور را دارد.

شاهپور عیدی‌وندی؛ مدیر عامل جدید هیات مدیرهٔ کارخانهٔ کاغذ پارس و رئیس سابق شورای اسلامی کار، در نخستین گفتگو پس از انتخاب شدن بر این سمت تاکید کرد که این کارخانه توان تولید ۵۰ درصد از کاغذ تحریر مصرفی داخل کشور را دارد.
به گزارش  ایلنا، عیدی‌وندی در این مورد گفت: من به آیندهٔ کارخانه خوش‌بین هستم و تهدیدهایی که کشورهای بیگانه برای ما ایجاد کرده‌اند، فرصت خوبی به کشور ما داده است تا در زمینهٔ کاغذ به سمت خودکفایی برویم. صنعت تولید کاغذ از باگاس (تفالهٔ نیشکر)، موهبتی خدادادی در کشور ماست که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
او ادامه داد: بسیاری از ماشین‌ آلات کارخانهٔ کاغذ پارس عمری بیش از ۴۰ سال دارند و نیاز به بهسازی و نوسازی آن‌ها به شدت احساس می‌شود. در کنار این مساله، لزوم افزایش نیروهای کار به خصوص نیروهای متخصص فنی هم احساس می‌شود. در اولین اقدام، دولت باید موانع موجود پیش روی سرمایه‌گزارن دولتی و خصوصی را در این صنعت بردارد و مهندسی مجدد بر روی دستگاه‌های این کارخانه انجام شود تا میزان تولید بر اساس کیفیت و استانداردهای جهانی افزایش یابد. در صورت محقق شدن این مسائل و سرمایه گزاری مناسب، به کارگیری نیروهای متخصص بومی در منطقه اجتناب ناپذیر بوده و باعث اشتغال‌زایی مناسبی برای منطقه می‌شود.
مدیر کارخانه کاغذ پارس در مورد مادهٔ اولیهٔ مورد نیاز در کاغذسازی پارس گفت: ما در کارخانه برای ساخت کاغذ از باگاس (تفالهٔ نیشکر) استفاده می‌کنیم. این ماده محصولی بی‌نظیر است که می‌توان از آن کل کاغذ کشور را تهیه کرد و هزینهٔ زیادی هم ندارد. با توجه به بستر مناسب تولید نیشکر در استان خوزستان و امکانات و ظرفیت‌های موجود، در صورت همکاری نهاد‌ها و مسئولان، این توانایی را داریم که ۵۰ درصد کاغذ تحریر مورد نیاز داخل را تامین کنیم و به بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در بازار کاغذ پایان دهیم.

منتشر شده توسط ایلنا در تاریخ ۱۳۹۱ دوشنبه ۲۴ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ بيست و چهارم مهرکلیدها : کاغذ پارس تولید مدیر عامل


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: