سال گذشته هیچ کس، امسال همه
حضور پرتعداد مدیران وزارت ارشاد در نمایشگاه کتاب فرانکفورت


پس ار دستور بهمن دری برای شرکت نکردن نشر دولتی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال گذشته در آستانه برپایی آن در حالی که همه برنامه ها برای حضور تدارک دیده شده بود ، امسال و در آستانه برپایی نمایشگاه همه مدیران این معاونت برای حضور تقاضای ویزا کردند و موفق شدند در این رویداد حضور یابند.

 

 حضور پرتعداد مدیران معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در شصت و چهارمین نمایشگاه نشان داد دایره افراط و تفریط در میان مدیران اجرایی کشور پایانی ندارد.

به گزارش اخبار چاپ، پس ار دستور بهمن دری برای شرکت نکردن نشر دولتی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال گذشته در آستانه برپایی آن در حالی که همه برنامه ها برای حضور تدارک دیده شده بود ، امسال و در آستانه برپایی نمایشگاه همه مدیران این معاونت برای حضور تقاضای ویزا کردند  و موفق شدند در این رویداد حضور یابند.

انگونه که مهر در روز آغازین نمایشگاه خبر داد حضور نیافتن بخش دولتی نشر ایران در نمایشگاه  سال گذشته باعث شد تا مسئولان نمایشگاه شرط حضور امسال نشر ایران را واریز بدهی سال گذشته اعلام کنند.

امری که با پرداخت حدود 60 هزار یورو حل شد.

اما امسال در کنار مدیران مربوط به امر کتاب و کتابخوانی هه مدیران دیگر این وزارتخانه و مدیرانی از شهرداری تهران در این نمایشگاه حضور دارند.خبرگزاری  فارس در گزارشی از فرانکفورت آورده است: شصت و چهارمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت به روزهای پایانی نزدیک می‌شود اما حضور پرتعداد مدیران فرهنگی وزارت ارشاد در این نمایشگاه جای بسی تامل دارد.

 دراین گزارش آمده است که با وجود حضور نیافتن ایران در نمایشگاه سال گذشته این بار با آثار خوبی در این نمایشگاه حضور دارد.

 در این گزارش با اشاره به این که هر که دستی بر آتش دارد عازم فرانکفورت شده امده است:اینکه بسیاری از مدیران فرهنگی و ارشاد برای حضور در شصت و چهارمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت عازم آلمان شده و غرفه ایران اغلب مملو از مدیران داخلی است جای بسی تامل دارد، این درحالی است که بسیاری از کشورها برای لحظه و دقیقه زمان حضور در این نمایشگاه و مذاکره با سایر کشورها برنامه های خاصی دارند.

 در دوره مسئولیت بهمن دری در معاونت فرهنگی اعتنای چندانی به این نمایشگاه نشد و حتی در دوره گذشته غرفه ایران مسدود شد که این امر انتقادهای اهالی فرهنگ و رسانه را در برداشت ولی در دوره علی اسماعیلی ایران با شدت و قدرت شرکت به نحوی که اکثر مدیران این مجموعه رهسپار نمایشگاه فرانکفورت شدند.

 به نوشته فارس از ایران علی اسماعیلی(سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی شجاعی صائین(رییس خانه کتاب)، علی اکبر اشعری(رییس باغ کتاب تهران)، حسن بیادی(عضو شورای شهر تهران) به همراه محمد اللهیاری (مدیر اداره کتاب و کتاب‌خوانی وزارت ارشاد)، مجید صحاف، داریوش رضوانی (مشاور اجرایی معاونت فرهنگی)، محمدرضا وصفی (مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد) ، محمد عظیمی مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و...از جمله مدیران فرهنگی کشورمان هستند که به این نمایشگاه رفته‌اند.

از میان مدیران مرتبط با امر کتاب جای یوسف افراش به عنوان سرپرست سه ساله دفتر امور چاپ در میان هیات ایرانی خالی است.

 همانگونه که فارس هم در گزارش خود آورده باید ماند و دید حاصل این سفر فرهنگی چه خروجی‌هایی دارد و چه ثمراتی برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خصوصا در وزارت فرهنگ و ارشاد دارد.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۲۲ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ بيست و دوم مهرکلیدها : مدیران ارشاد فرانکفورت نمایشگاه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: