برای کاهش تبعات قیمت کاغذ
رضایی: تعرفه گمرکی تمام مواد اولیه صنعت چاپ حذف شود


مشکل صنعت چاپ تنها افزایش بهای کاغذ نیست بلکه تمام مواد اولیه و مصرفی صنعت چاپ مانند موادهای سلولزی، پلیمری، شیمیایی، رنگ و مرکبات با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.


عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور درباره حذف تعرفه گمرکی معتقد است: حذف تعرفه گمرکی کاغذ در شرایط کنونی به‌تنهایی نمی‌تواند نقش چندانی در کاهش بهای کاغذ داشته باشد، بلکه باید شرایطی فراهم شود تا تعرفه گمرکی تمام مواد اولیه و مصرفی صنعت چاپ حذف شوند.-
رضا رضایی  به ایبنا گفت: مشکل صنعت چاپ تنها افزایش بهای کاغذ نیست بلکه تمام مواد اولیه و مصرفی صنعت چاپ مانند موادهای سلولزی، پلیمری، شیمیایی، رنگ و مرکبات با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

به گفته وی مسوولان باید علاوه بر حذف تعرفه گمرکی کاغذ، نسبت به حذف یا کاهش تعرفه گمرکی اقلام مذکور نیز اقدام کنند.

عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور افزود: با توجه به این‌که کشور در شرایط سخت و بحرانی تحریم به سر می‌برد و دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران می‌کوشند تا عرصه را بر ما تنگ‌تر کنند، لازم است لااقل مسوولان کشور برای بهتر شدن شرایط و به دنبال آن کاهش بهای کاغذ، قوانین دست ‌و پا گیر موجود در امور گمرکی را بردارند؛ به‌گونه‌ای که کالاها به صورت دقیق و بدون اتلاف وقت و سرمایه در گمرک‌ها به کشور وارد شوند.

رضایی عنوان کرد: تنها با اعتماد و همکاری با یکدیگر است که می‌توان در صنعت چاپ حرکت جهادی داشت و این صنعت را از این بحران اقتصادی روسفید بیرون آورد.

وی ابراز امیدواری کرد دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی اسماعیلی در معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه، فعالیتش را بیش از پیش پیگیری کند و راهکارهایی را برای حل مشکلات موجود در حوزه چاپ و نشر ارایه دهد.
منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۱۵ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ پانزدهم مهرکلیدها : رضایی کاغذ مواد اولیه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: