حوزه کتاب و دومین خبرگزاری
باغ کتاب نیامده، مجوزخبرگزاری گرفت


با گذشت چند روز از اعلام رسانه‌ای درخواست صدور مجوز خبرگزاری، از پروژه باغ کتاب خبر می‌رسد که معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با درخواست مذکور موافقت کرده است.

 

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با درخواست تاسیس خبرگزاری «باغ کتاب» موافقت کرد.

به گزارش مهر، چندی پیش علی‌اکبر اشعری مدیر پروژه باغ کتاب تهران در گفتگویی از ارائه درخواست مجوز فعالیت برای یک خبرگزاری به همین عنوان به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده بود.

وی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید پروژه باغ کتاب این ظرفیت را دارد که یک خبرگزاری با محوریت آن شکل بگیرد؟» گفت: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در ایران اگرچه به اخبار حوزه کتاب می‌پردازند، این مسئله (کتاب) برای آنها اولویت نیست.

 مدیر پروژه باغ کتاب تهران در توضیح بیشتر این مسئله یادآور شد: در حال حاضر تنها رسانه‌ای که به صورت تخصصی به کتاب می‌پردازد، خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) است و عملکرد خوبی هم دارد، اما بهتر است در این زمینه چندصدایی وجود داشته باشد و هدف اصلی ما در ارائه این درخواست، همین مسئله بوده است.

 حالا با گذشت چند روز از اعلام رسانه‌ای این درخواست، از پروژه باغ کتاب خبر می‌رسد که معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با درخواست مذکور موافقت کرده است.

 بر اساس آنچه در وبسایت باغ کتاب اعلام شده، درخواست این پروژه برای تأسیس یک خبرگزاری در حوزه کتاب و کتابخوانی از سوی معاونت مطبوعاتی مورد موافقت قرار گرفته است.

 در ادامه این مطلب آمده است: این خبرگزاری با هدف اطلاع رسانی فعالیت‌های باغ کتاب و رویدادهای کتاب و کتابخوانی در سطح ایران و جهان تأسیس می‌شود. خبرگزاری باغ کتاب یکی از بازوهای رسانه‌ای آن در کنار نشریه، درگاه اینترنتی، شبکه رادیویی کتاب و برنامه‌های تلویزیونی آن خواهد بود.

این خبرگزاری در حالی مجوز فعالیت دریافت کرده است که خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) که 5 سالی از فعالیت آن  می گذرد براساس مصوبه دولت وبراساس آیین نامه هیات نظارت بر خبرگزاری های غیر دولتی به دلیل وابستگی به وزارت ارشاد نمی تواند به عنوان خبر گزاری به فعالیت بپردازد. ولی چندی پیش در خبرهای غیر رسمی از صدور  مجوز برای این خبرگزاری هم اخباری منتشر شد که هنوز مورد تایید معاونت امور مطبوعاتی قرار نگرفته است.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۱۵ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ پانزدهم مهرکلیدها : باغ کتاب خبرگزاری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: