پس از چند روز التهاب رخ داد
کاهش محسوس قیمت دلار در بازار تهران


به گفته برخی از فعالان بازار ارز قیمت بازار آزاد دلار امروز در حدود 3100 تومان خرید و 3200 تومان فروش بوده و با توجه به روز پایانی هفته احتمال افزایش یا کاهش محسوس آن بسیار کم خواهد بود.

 

قیمت دلار که در روزهای گذشته نوسانات شدیدی را تجربه کرد پس از دو روز بالاخره سر براه شد و پایین آمد.

به گزار ش اخبار چاپ، قیمت ارزهای خارجی بویژه دلار که مبنای محساباتی د ربازار ایران است در یکی دو روز گذشته به شدت بالارفت و حالا دارد آرام آرام راهش را به سمت پایین آمدن ، ادامه می دهد.

قیمت دلار به گفته برخی از فعالان بازار در روزهای دوشنبه و سه شنبه به شکل هولناکی تا حدود 5 هزار تومان هم بالا رفت و بعد اوضاع به گونه ای شد که صرافان از هر گونه خرید و فروش ارز خودداری کردند.

بازار ارز دیروز و به درخواست مدیران اقتصادی دولت وبا حضور ماموران پلیس در نقاط مرکزی خرید وفروش کمی امنیتی شد و همین عامل باعث شد تا قیمت ها پایین بیاید.

دلار اگرچه دیروز قیمت نداشت اما به گفته برخی فعالان تا حدود 3300 تومان هم پایین آمد و این در حالی بود مرکز مبادلات تازه تاسیس ارز همچنان بر قیمت روز گذشته خود یعنی 2670 تومان ایستاد.

اما امروز ( پنجشنبه ) مرکز مبادلات ارز قیمت دلار را 2651 تومان تعیین کرد تا هم وعده پیشین خود برای کاهش تدریجی قیمت دلار در بازار عملی کند و هم فعالان را تشویق کند که ارز مورد نیاز خود را به جای بازار سیاه از این مرکز دریافت کنند.

قیمت اعلام شده توسط مرکز مبادلات ارزی 19 تومان پایین تر از قیمت دو روز پیش تعیین شده و این نشان می دهد که با احتساب نرخ تصویب شده برای مرکز( 2 درصد زیر قیمت بازار) قیمت دلار در بازار هم کاهش چشمگیری داشته است.

قیمت انواع ارز در اتاق مبادلات ارزی بر اساس نرخ‌گذاری بانك مركزی در روزپنجشنبه به شرح زیر  اعلام شد:هر دلار 26518 ریال، یورو 34272ریال، درهم 7220 ریال، لیر 14695 ریال، روبل 852 ریال، روپیه 511 ریال و یوآن 4220 ریال اعلام شد .

به گفته برخی از فعالان بازار ارز قیمت بازار آزاد دلار امروز در حدود 3100 تومان خرید و 3200 تومان فروش بوده و با توجه به روز پایانی هفته احتمال افزایش یا کاهش محسوس آن بسیار کم خواهد بود.

بازار ارز احتمالا در روزهای آغازین هفته آینده تحولات مهمی را پشت سر خواهد گذشت.

 

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ پنج شنبه ۱۳ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ سيزدهم مهرکلیدها : ارز دلار کاهش قیمت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: