در قالب طرح آموزش ملی صنعت چاپ صورت می‌گیرد
برگزاری دوره‌های آموزشی «کنترل کیفیت چاپ» و «آب و مرکب»


دوره آموزشی «کنترل کیفیت چاپ» 10 مهر ماه با حضور 34 نفر از متقاضیان و با تدریس مانی نورایی از ساعت 8 تا 15 برگزار می‌شود و دوره آموزشی «آب و مرکب» هم چهارشنبه ،12 مهر با حضور 30 متقاضی و تدریس روح‌الله کاشانکی برپا خواهد شد.

دوره‌های آموزشی «کنترل کیفیت چاپ» و «آب و مرکب» در قالب طرح آموزش ملی صنعت چاپ در شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران برگزار می‌شوند.

وحید ارونقی، مدیر روابط عمومی مرکز آموزش علمی ـ کاربردی، فرهنگ و هنر واحد شماره پنج تهران به ابینا گفت: مرکز آموزش علمی ـ کاربردی، فرهنگ و هنر واحد شماره پنج بنا به درخواست شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران به برگزاری دوره‌های آموزشی «کنترل کیفیت چاپ» و «آب و مرکب» اقدام می‌کند.

وی افزود: دوره آموزشی «کنترل کیفیت چاپ» 10 مهر ماه با حضور 34 نفر از متقاضیان و با تدریس مانی نورایی از ساعت 8 تا 15 برگزار می‌شود و دوره آموزشی «آب و مرکب»  هم چهارشنبه  ،12 مهر با حضور 30 متقاضی و تدریس روح‌الله کاشانکی برپا خواهد شد.

ارونقی بیان کرد: تعریف کیفیت، عوامل موثر در کیفیت، طراحی و کیفیت، آشنایی با رنگ و تاثیر آن در کیفیت پروفایل‌ها و کاربرد آن، چاپ و اشکال‌های مربوط به آن، شناخت انواع کاغذ و عملیات تکمیلی روی آن، آشنایی با ابزارها و نحوه کار با آن‌، دانسیته و کالری متری، شاخص‌های کیفیت در پیش از چاپ، مدیریت رنگ، بازدید از چاپخانه و لیتوگرافی عناوین دروس دوره آموزشی «کنترل کیفیت چاپ» به شمار میِ‌آیند.

وی افزود: «آب و خواص آن، پی اچ، درجه سختی، رسانایی»، «الکل و نقش آن در چاپ، کشش سطحی»، «ابزارها و روش‌های اندازه‌گیری پارامترهای آب»، «اشکالات رایج مربوط به سیستم آب»، «مرکب افست و ساختار آن»، «ویژگی‌های یک مرکب خوب، انبارداری و ملاحظات آن» نیز برخی از عناوین دروس دوره آموزشی «آب و مرکب» را تشکیل می‌دهند.

مدیر روابط عمومی مرکز آموزش علمی ـ کاربردی، فرهنگ و هنر واحد شماره پنج تهران با بیان این‌که مرکز آموزش تحقیقات صنعتی ایران مجری برگزاری دوره‌های مذکور است، اظهار کرد: «ترامورنگ»، «کنترل فایل‌های گرافیکی و ساخت فایل pdf »، «سرویس و نگهداری ماشین‌آلات چاپ»، «اپراتوری ماشین چاپ افست» و «اپراتوری لیتوگرافی» عناوین سایر دوره‌های آموزشی محسوب می‌شوند.

این دوره‌ها در مهر ماه برای متقاضیان شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران برگزار می‌شود.

طرح آموزش ملی صنعت چاپ به همت موسسه کساکاوش، شرکت افست و مرکز آموزش علمی ـ کاربردی، فرهنگ و هنر واحد شماره پنج و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراکزی که درخواست آموزش کارکنان خود را دارند و نیز در شهرستان‌ها به تناسب نیازهای آن‌ها برگزار می‌شود.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۱ يکشنبه ۹ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ نهم مهرکلیدها : چاپ آموزش مرکز شماره پنج


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: