یک عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ:
دفتر امور چاپ امکانات ندارد، مصوبات اجرایی نمی شود


در طول 7 یا 8 ماهی که از تشکیل این شورا گذشته و مصوبات زیادی که داشته دفتر امور چاپ به دلیل کارهای روزمره و برنامه های متعددی که در حال اجرا داشته و دارد نتوانسته است مصوبات این شورا را اجرایی کند.

عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور دلیل اجرایی نشدن مصوبات این شورا را نداشتن امکانات و نیرو در دفتر امور چاپ اعلام کرد.

علی مغانی در گفتگو با اخبار چاپ گفت: در طول 7 یا 8 ماهی که از تشکیل این شورا گذشته و مصوبات زیادی که داشته دفتر امور چاپ به دلیل کارهای روزمره و برنامه های متعددی که در حال اجرا داشته و دارد نتوانسته است مصوبات این شورا را اجرایی کند.

رییس اتحادیه چاپخانه داران مشهد افزود:یکی از مهم ترین برنامه های شورا باید تعیین مرکز و عواملی برای اجرایی کردن مصوبات خود ، خارج از دفتر امور چاپ باشد, چرا که با وجود کمیته ها، کمیسیون ها و خود شورا و برنامه های متعددی که این شورا برای توسعه صنعت چاپ دارد نمی توان از دفتر امور چاپ انتظار داشت که در کنار کارهای فراوان خود، مصوبات این شورا را هم اجرایی کند.

وی دلیل اصلی اجرایی نشدن مصوبات شورا از سوی دفتر امور چاپ را کم کاری این دفتر ندانست و افزود: دفتر امور چاپ متولی جشنواره های متعددی چون جشنواره و مسابقات صنعت چاپ، نظارت بر فعالیت های واحد های چاپی و ورود ماشین آلات چاپ و بسته بندی است و با وجود نیروها و امکانات محدود این دفتر امکان اجرایی شدن مصوبات شورا در دفتر امور چاپ وجود ندارد.

مغانی گفت: البته برخی از مصوبات شورا مثل تعیین سرفصل ها و الویت های این صنعت و پیشنهادات اعضا نیازمند اجرایی شدن نبودند و از این رو مطرح کردن اجرایی نشدن این مصوبات درست نیست.

وی از معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلی حوزه فرهنگ خواست که برای اجرایی شدن مصوبات این شورا به دفتر امور چاپ کمک کرده و امکانات لازم برای اجرایی شدن این مصوبات را فراهم کند.

بحث اجرایی شدن مصوبات شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور که تاکنون بیش از 14 نشست برگزار کرده و بیش از 25 مصوبه داشته چند یاست که مورد انتقاد فعالان حوزه چاپ قرار گرفته به گونه ای که خود اعضای شورا هم در نشست های آن از اجرایی نشدن این مصوبات گلایه کرده اند.

به گفته برخی از اعضا این امر مورد انتقاد سرپرست تازه معاونت امور فرهنگی هم قرار گرفته ودر نخستین نشست پس از انتصاب خود خواستار اجرایی شدن این مصوبات شده است.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ يکشنبه ۹ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ نهم مهرکلیدها : شورای سیاستگذاری صنعت چاپ مغانی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: