14 نشست شورای سیاستگذاری صنعت چاپ برگزار شد
بیش از 20 مصوبه كه هیچكدام اجرایی نشدند


براساس اطلاعات رسیده به اخبار چاپ، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در آخرین نشست از شورای سیاستگذاری به انتقاد از دفتر امور چاپ پرداخته و اعلام كرده است كه مصوبات شورا باید هر چه سریع تر به مرحله اجرا در آید.


با گذشت بیش از 14 نشست از شورای سیاستگذاری صنعت چاپ كشور و تصویب بیش از 20 مصوبه هنوز هیچ كدام از این مصوبات به مرحله اجرا در نیامده اند.
به گزارش اخبار چاپ ،شورای سیاستگذاری صنعت چاپ كشور كه با هدف رفع مشكلات قانونی وا جرایی این صنعت در دوره معاونت بهمن دری در معاونت امور فرهنگی وبا حضور دست اندكاران بخش های مختلف این صنعت تشكیل شد در حال حاضر با انتقادات گسترده فعالان این حوزه روبرو شده است.
به گفته برخی از اعضای این شورا با وجود تاكید شورا بر اجرایی شدن هر چه سریع تر این مصوبات، دفتر امور چاپ از اجرایی كردن این مصوبات خودداری می كند.
براساس اطلاعات رسیده به اخبار چاپ، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در آخرین نشست از شورای سیاستگذاری به انتقاد از دفتر امور چاپ پرداخته و اعلام كرده است كه مصوبات شورا باید هر چه سریع تر به مرحله اجرا در آید.
شورای سیاستگذاری صنعت چاپ كه در سال 1389 با حضور جمعی از مدیران وزارت ارشاد ، وزارت صنایع، جمعی از اعضای اتحادیه ها و انجمن ها و كارشناسان حوزه چاپ تشكیل شد و در همان سال نخستین نشست آن برگزار شد.
شورا با شناسایی برخی از مهم ترین گلوگاه های حوزه چاپ و مشكلاتی كه این صنعت با آن دست و پنجه نرم می كند این مشكلات را اولویت برنامه های خود قرار داد. مسائلی چون راه اندازی بخش آمار و بانك اطلاعات صنعت چاپ، برگزاری مستمر نمایشگاه های داخلی وخارجی، تعدیل وبازنگری تعرفه های گمركی، تدوین سند چشم انداز توسعه چاپ در افق پ1404، اصلاح قوانین و آیین نامهه ای موجود در صنعت چاپ و... كه مورد تاكید شورا قرار گرفته و برخی ار آنها ار سوی شورا به تصویب رسیده هنوز رنگ اجرا به خود نگرفته اند.
یكی از مهم ترین موارد مورد انتقاد از سوی فعالان حوزه چاپ كه ازسوی دفتر امور چاپ مطرح شده ومورد غفلت قرار گرفته است تفاهم نامه وزارت ارشاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت است كه در دوره سرپرستی مهدی غضنفری بر وزارتخانه های صنایع ومعادن و بازرگانی بر این وزارتخانه مطرح شد و تاكنون اقدامی برای امضای آن صورت نگرفته است.
براساس این تفاهم نامه قرار است هر یك از وزارتخانه های مذكور نسبت به رفع مشكلات اجرایی در حوزه صدور مجوز فعالیت های حوزه چاپ و واردات ماشین آلات چاپی و... همكاری های لازم را داشته باشند.
تفاهم نامه راه اندازی نمایشگاه دائمی آثار مسابقات صنعت چاپ كه میان معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و سازمان توسعه تجارت امضا شد هم از جمله این انتقادات است.
این نمایشگاه با وجود قرار گرفتن آثار هنور گشایش نیافته است.
انتقادات فعالان حوزه چاپ نسبت به برنامه ها و مصوبات شورای سیاستگذاری صنعت چاپ به اعضای این شورا هم رسیده و اعضای شورا در آخرین نشست خود از اجرایی نشدن این مصوبات انتقاد كرده اند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۸ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ هشتم مهرکلیدها : شوراي سياستگذاري صنعت چاپ مصوبات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: