مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره تشریح کرد
برنامه های نهمین جشنواره صنعت چاپ


اخبار چاپ: مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره صنعت چاپ برنامه های این دوره را تشریح کرد.

زهره مظهری به اخبار چاپ گفت: دبیرخانه مسابقه آثار چاپی تشکیل شده است و هم اکنون در حال جمع آوری آثار است. شرکت کنندگان در این بخش می توانند آثار خود را تا تاریخ سی ام شهریور ماه به این دبیرخانه ارسال کنند. جوایز برندگان این بخش از مسابقه در آبان ماه در کنار برنامه های جنبی از قبیل نشست های تخصصی، کارگاههای آموزشی، نمایشگاه آثار چاپی و ... اهدا می شود.
او همچنین با اشاره به تداخل برنامه های هفته چاپ با ماه مبارک رمضان گفت: در تقویم ها یازدهم شهریور ماه به عنوان روز ملی چاپ تعیین شده است و جشنواره صنعت چاپ همه ساله در این تاریخ برگزار می شود. امسال به دلیل تلاقی این ایام با ماه مبارک رمضان برخی فعالیت ها قبل از آغاز ماه مبارک و برخی از آنها پس از این ماه برگزار می شود. به عنوان مثال مسابقات فوتسال اعضای صنف در اوائل شهریور برگزار خواهد شد.
مظهری در پاسخ به این سوال که برگزاری جشنواره صنعت چاپ چه اثری بر رشد این صنعت در کشور دارد، گفت: به هر حال این جشنواره اتفاق مهمی است اما ما معتقدیم که نباید فعالیت های مرتبط با صنعت چاپ را به یک زمان خاص محدود کنیم. به همین دلیل دبیرخانه دائمی جشنواره صنعت چاپ را در دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل داده ایم و تلاش می کنیم فعالیت های مرتبط با جشنواره را به تمام سال تسری دهیم. اگر بتوانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که حداقل در هر فصل برنامه ای برای این صنعت داشته باشیم، می تواند اهمیت این صنعت را به جامعه یادآوری کند.
وی انگیزه برگزاری مسابقه آثار چاپی را بالا رفتن کیفیت این آثار اعلام کرد و گفت: وجود چنین مسابقه ای باعث می شود فعالان صنف با انگیزه بیشتری به رقابت بپردازند و خواه ناخواه در بالا بردن کیفیت موثر خواهد بود. سال گذشته این بخش با شعار «به سوی کیفیت» برگزار شد و امسال نیز با همین شعار به کار خود ادامه می دهد. با توجه به اصل 44 و توسعه صادرات غیرنفتی، باید تلاش کنیم که در حوزه چاپ حضور بین المللی داشته باشیم و تنها به کشور خود بسنده نکنیم. چنین رقابت هایی سبب می شود که راه برای حضور ایران در بازارهای جهانی باز شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ چهارشنبه ۲۸ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و هشتم مردادکلیدها : جشنواره مسابقات زهره مظهری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: