سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد
نتایج بررسی تعرفه واردات مواد خام و محصولات نهایی چاپ اعلام می‌شود


به گفته سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد، فعالیت کارگروه تخصصی بررسی قوانین مربوط به واردات مواد اولیه کاربردی در صنعت چاپ و محصولات نهایی چاپی تا 3 ماه دیگر نهایی و نتایج آن اعلام می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت پیگیری تعرفه واردات مواد خام و محصولات نهایی چاپ گفت: یکی از اولویت‌های دفتر امور چاپ، ساماندهی واردات مواد اولیه که در تولید محصولات چاپی داخلی کاربرد دارد و همچنین واردات محصولات نهایی چاپی است که در رقابت با تولیدات داخلی قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: در جلسات اخیر شورای سیاستگذاری صنعت چاپ نیز در این‌باره بحث و تبادل نظر داشتیم. حل و فصل این دغدغه از ابتدای سال جاری در دستور کار بوده و معاون امور فرهنگی هم پیگیر آن هست. به همین منظور کارگروهی تاسیس و تامین اعتبار هم شده است که وظیفه آن گردآوری قوانین مرتبط و بررسی نقاط ضعف و قوت است.

 

سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد با اشاره به اینکه برخی قوانین مربوط به واردات در حوزه صنعت چاپ به بیش از 20 سال پیش بازمی‌گردد، بیان کرد: برخی از قوانین نیاز به بازنگری جدی دارد و این کارگروه وظیفه دارد ضمن بررسی قوانین موجود، پیشنهادهایش را برای وضع قوانین و مقررات به‌روز و کارآمد ارائه کند.

 

افراش افزود: قرارداد ما با این کارگروه 4 ماهه است که تاکنون یک ماه آن گذشته و و پس از پایان وقت مقرر، اعضای آن که همگی از کارشناسان و فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی هستند، لازم است نتایج بررسی‌هایشان و همچنین تعرفه‌های پیشنهادی را به صورت مکتوب در اختیار دفتر قرار دهند.

 

وی درباره روند رد و تایید گزارش ارائه شده از سوی کارگروه توضیح داد: این گزارش در شورای سیاستگذاری به بحث گذاشته می‌‌شود و در صورت تصویب، دفتر امور چاپ وزارت ارشاد آن را برای اجرا در قالب مصوبه به هیئت دولت می‌فرستد. البته آنچه مربوط به وزارت ارشاد می‌شود خودمان داخل وزارتخانه پیگیری و اقدام خواهیم کرد.

 

این مدیر فرهنگی در پایان اشاره کرد که اگر قرار باشد این طرح‌ها به بازنگری در قانون منجر شود، تعامل با مجلس نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ يکشنبه ۳۰ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ سي مردادکلیدها : افراش تعرفه واردات مواد خام


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: