دكتر كرمانشاهی
برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت جهش دوم صادراتی را موجب خواهد شد .


معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل محوریت قرارگرفتن تولید منجر به جهش دوم صادراتی می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ، کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی اظهار کرد: سند راهبردی صادرات براساس برنامه ملی پیشتر از سوی دکتر غضنفری تنظیم و تدوین شده و با توجه به تقسیم کار ملی و فرابخشی بودن تجارت وظیفه همه دستگاه‌ها را در بخش تولید و تجارت مشخص می‌کند‌. وی گفت: در صورتی‌که تولید صادرات محور باشد ضمن تامین بازار داخل می‌توان بازارهای خارجی را بیشتر از گذشته متقاضی کالاهای ایرانی کرد‌.

 

کرمانشاهی با بیان اینکه راهیابی به بازارهای هدف نیازمند کالاهای تولیدی صادرات‌گراست که شاخصه اصلی آن نیز باید کیفیت بالا و قیمت رقابتی باشد‌، افزود: با توجه به نهضت کاهش قیمت تمام‌شده که جزو برنامه‌های کلیدی وزیر پیشنهادی صنعت‌، معدن و تجارت است وی می‌تواند این مهم را عملیاتی ‌کند. به گفته وی، در سازمان توسعه تجارت‌، استراتژی توسعه صادرات، الگوی کشورهای توسعه یافته است که دراین کشورها ثابت شده خود‌کفایی و جایگزینی واردات نمی‌تواند محرک اصلی برای توسعه این کشورها باشد و استراتژی توسعه صادرات که در برنامه‌های غضنفری آمده است نیاز اصلی حوزه اقتصاد و تجارت کشور را نشان می‌دهد.

 

کرمانشاهی با اشاره به برنامه‌های متعدد ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی از جمله آمایش تجاری و زیرساخت‌های صادراتی و اعلام ۳۰ برنامه در حوزه تجارت تصریح کرد: غضنفری در اولویت‌های سال جهاد اقتصادی توسعه صادرات را عامل اصلی تحقق اهداف امسال می‌داند، به عبارت دیگر اهداف جهاد اقتصادی را در گرو تولیدات صادرات‌محور و توسعه صادرات غیرنفتی می‌داند. نزدیک شدن نسبت واردات به صادرات وهدف قرار دادن برابری آن از دیگر اهداف برنامه‌ای وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است که کرمانشاهی در این‌باره افزود: با ادغام و اولویت قرار گرفتن تولید صادرات‌گرا و توسعه صادرات غیرنفتی این مهم زودتر محقق خواهد شد.

 

وی به دیدگاه دکتر غضنفری درباره موضوع تجارت دروزارتخانه جدید و اینکه باید این وزارتخانه ‌به‌عنوان وزارت خارجه دوم فعالیت کند و همه اهداف اقتصادی و سیاسی کشور به صورت هماهنگ در خدمت تولید و تجارت باشد اشاره کرد و گفت: با توجه به اعزام هیات‌های تجاری درکنار سفرهای مقامات سیاسی این امر می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی به توسعه صادرات غیرنفتی باشد.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۱۹ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ نوزدهم مردادکلیدها : کرمانشاهی جهش دوم صادراتی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: