به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری
بسته سیاستگذاری فرهنگی ترویج کتابخوانی تهیه میشود


معاون امور فرهنگی ارائه راهکارهای نوین تبلیغ کتاب٬ نحوه معرفی کاربردی کتاب ٬ انجام سیر مطالعاتی و ساماندهی توزیع کتاب را به عنوان مهمترین موضوعات این بسته فرهنگی یاد کرد.

 

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بهمن دری٬ معاون امور فرهنگی٬ از تهیه و تدوین نقشه راه  برای گسترش کتاب‌خوانی در جامعه  در قالب  «بسته کامل سیاستگذاری فرهنگی و اجرایی ترویج کتابخوانی»  برای سازمان‌های متولی امور کتاب و کتاب‌خوانی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ دری اضافه کرد: پس از  برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و ارائه راهکارهای عملیاتی با هدف سیاست‌گذاری واحد در  حوزه کتابخوانی٬ در نظر داریم بسته‌ای را به عنوان نقشه راه برای متولیان امور کتاب و کتاب‌خوانی تبیین کنیم.

معاون امور فرهنگی ارائه راهکارهای نوین  تبلیغ کتاب٬  نحوه معرفی کاربردی  کتاب ٬ انجام سیر مطالعاتی و ساماندهی توزیع کتاب  را به عنوان مهمترین موضوعات  این بسته فرهنگی یاد کرد.

وی  ادامه داد: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات و ارائه یک نقشه راه برای تمام  مسئولان حوزه کتاب از دیگر مواردی است که در این بسته پیش‌بینی شده است.

دری ارائه راهکار  برای ساماندهی موضوع  مالیات نشر٬  تبلیغ  نوین کتاب در رسانه ملی و هزینه پست را  از دیگر  اقداماتی دانست  که به صورت جدی در این بسته مورد توجه قرار گرفته است.

دری همچنین  از تشکیل کارگروه ویژه کتاب٬ برطرف کردن مشکلات توزیع و ارائه تسهیلات برای کتابفروشی‌ها به عنوان مهمترین موضوعات پی‌گیری شده در معاونت امور فرهنگی در چند هفته گذشته خبر داد و گفت: امید است با تشکیل اولین جلسه مشترک بین تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط با کتاب‌خوانی بتوانیم سیاستی واحد در این حوزه اتخاذ کنیم و بر اساس این نقشه راه هر چه زودتر اقدامات و برنامه های تدوین شده را اجرایی نماییم.

  

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۱۹ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ نوزدهم مردادکلیدها : تدوین نقشه راه برای گسترش کتاب‌خوانی دری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: