معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی :
دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه نشر و کتابخوانی را برطرف خواهیم کرد


دری در خصوص اهمیت سیر مطالعاتی در کشور خاطر نشان کرد : یكی از اقداماتی كه می‌تواند كتاب را به منظر همگان ببرد و در عین حال خواص نیز از آن بهر‌ه‌مند شوند، سیر مطالعاتی است، راه دیگر ترویج فرهنگ كتاب‌خوانی معرفی كتاب توسط بزرگان جامعه است، قطعا معرفی كتاب توسط این‌گونه افراد به كتاب شخصیت و هویت می‌بخشد.


به گزارش اخبار چاپ ، بهمن دری معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به دیدار اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر عظیم شان انقلاب اسلامی با دست اندرکاران حوزه نشر و مسولان کتابخانه ها و کتابداران کشور ضمن قدر دانی از نگاه حکیمانه و عالمانه ایشان به موضوع کتابخوانی ،رهنمودهای ایشان را چراغ راه آینده  دانست و گفت: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تمام تلاش خود را برای  تحقق منویات  رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم با همكاری نهادهای مورد خطاب ایشان مانند آموزش و پرورش،صدا و سیما، نهاد كتابخانه های عمومی، دغدغه های ایشان در حوزه کتاب وکتابخوانی را برطرف کنیم .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  بهمن دری با اشاره به  تأكیدی كه مقام معظم رهبری درباره فراهم كردن زمینۀ رشد و گسترش فرهنگ كتاب و كتابخوانی در جامعه داشته اند  گفت : معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در همین راستا با برگزاری نمایشگاههای استانی ،فصلی، موضوعی و تخصصی در نظر دارد کتاب  را بین اقشار مختلف جامعه در اقصی نقاط کشور برده و دسترسی عموم را به کتاب آسان کند .

وی برنامه ریزی برای  تحقق بهره گیری از سیر مطالعاتی در کشور را از اولویت های کاری معاونت متبوعش  دانست و افزود :در صدد آماده سازی بسترهای لازم برای تدوین سیر مطالعاتی برای مخاطبان سنین مختلف در كشورهستیم

دری در خصوص اهمیت سیر مطالعاتی در کشور خاطر نشان کرد : یكی از اقداماتی كه می‌تواند كتاب را به منظر همگان ببرد و در عین حال خواص نیز از آن بهر‌ه‌مند شوند، سیر مطالعاتی است، راه دیگر ترویج فرهنگ كتاب‌خوانی معرفی كتاب توسط بزرگان جامعه است، قطعا معرفی كتاب توسط این‌گونه افراد به كتاب شخصیت و هویت می‌بخشد.

معاون امور فرهنگی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب  ادامه داد:باید در عرصه سرانه كتابخوانی و برای رسیدن به جایگاهی در شان   نظام و انقلاب اسلامی  تلاش کنیم و قطعا معاونت امور فرهنگی با بهر گیری از منویات حضرت آقا  نسبت به این مهم اهتمام ویژه خواهد کرد .

وی خاطر نشان کرد : به دستور مقام عالی وزارت  به زودی کارگروهی برای عملیاتی كردن رهنمودهای مقام معظم رهبری تشكیل می شود .

دری تشکیل این کارگروه  را به منظور مشاوره کارشناسی  و ارائه راهکارهای  جدید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد : معاونت امورفرهنگی برنامه های متعددی را برای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی  در طول سال به اجرا در آورده   که از دستاوردهای  آن  به  تخصصیص اعتبار بی سابقه  به گسترش فرهنگ کتابخوانی در استانها و یا استقبال 5 میلیونی علاقمندان به کتاب  از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می توان اشاره كرد  ولی معتقدم برای رسیدن به نقطه آرمانی بسیار فاصله وجود دارد و برای آن باید تلاشی جدی و فراگیر کرد.

وی در پایان افزود: بسیاری از سازمانها و نهادهای موثر در ترویج كتابخوانی باید با تلاشی مضاعف،رهنمودهای كارساز رهبری را پی گیری نمایند. . 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۵ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ پنجم مردادکلیدها : مقام معظم رهبري دغدغه ها بهمن دری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: